|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter en snygg bagagerumsmatta till F11:an, och det är inte så enkelt som man skulle kunna tro... Vill ha en i textil (motsv) som "vardagsmatta" samt en i gummi för de gånger man tvingas köra mög där bak. Hittade denna skräddarsydda i textil: Länk Är det någon som har någon erfarenhet av antingen mattan eller företaget? ---- BMW CS/SC #6212 | |
| Intressant. Att jag inte har tänkt på det förut att man kan skaffa en snygg textilmatta. Jag har den ganska tunna gummimattan från BMW och den är inget kul. Följer tråden för att få tips. | |
|
Gorban - ja, det är lite som med velourmattorna, det ger ett betydligt trevligare intryck. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Det är jag oxå ute efter. Har hund och barn som körs i bilen. Vill hålls den fräsch men samtidigt ska det ändå se bra ut. Så att inte bilen ser tattig ut. | |
|
Jag köpte billiga velourmattor från ebay.de, kostade 360 någonting med frakt, inte bmw original men till det priset kan jag köpa nya till våren. Länk Annars kan du få skräddarsydda mattor på mattaffären vid gamla mekonomen i fosie, Malmö, de kan även kantsy dem. |
|
|
Tack för tipset! Tar en tur förbi nästa vecka å kollar. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
NordicX - ett tillägg; vi talar om bagagematta, alltså inte om mattor i kupén... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Japp, de kan tillverka kantsydda mattor i alla storlekar i Fosie. Kanske går de att få med gumrerad baksida också? | |
| Jag har den formade mattan från BMW och sedan svart "balkong matta" från Bauhaus som jag klipp till i den. Funkar bra och kostar inte så många kronor. | |
| Hej jag har en snygg bagagerumsmatta till F11:an till förselning den är jört av gummi plast om någon vill köpa den | |
|
Textil/velour matta i bagage-utrymmet. Ja kanske? Annars tycker jag BMW´s originalgummi matta med hopfällbar låda i samma mtrl fungerar klockrent! lådan glider inte utan hakar i urgröpningarna som finns i gummit! Vill man köra mög, saker som skitar ner lite, så kan Motormännens Trunk-cover á 300:- rekommenderas. Bara att "klä" in utrymmet, sedan när man är klar ut med skyddet, skaka av voila. Klart |
|
|
något som stör mig med dessa lastrumsmattor är när man ska lyfta på locket så fastnar det längs sidorna i bagaget. Jag får liksom vika upp kanterna först på "karet" sen lyfta på locket. Jag skulle därför också vilja ha en ny matta som inte fastnar var gång man ska ner i det undre bagage utrymmet. Scmiedmann har ju några men dem ser likadana ut och jag är rädd att mitt lilla i-lands problem inte försvinner. |
|
|
HIO - ja, lite så. En finmatta som tål lite spill i mindre mängder samt en Heavy Duty när det är dags för lite mera svinaktiga saker... typ. ;) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Har det hänt något på bagagemattefronten? Har ingen matta men skulle vilja köpa en. Bra och snygg såklart. | |
| Bagagemattan. Då kom jag utsökt att tänka på denna Länk | |
|
Formanpassad, svart nålfilt om man vill, med passpoal, stitchings i karossfärg och med eget mongram om så önskas med originalpassform och rikrigt vettigt prsi.... Tillverkat i Norden.... Mer info kommer nästa vecka:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.