|
|
|
|---|---|
| Är ute efter prestanda, vilken bil ska man välja, utseendemässigt tycker jag m3an, men c63an har väll dom bästa förutsättningarna, bara en optimering på den ger ju 540 hk, synpunkter? | |
|
Tja, vill du ha raffinemang eller bara mycket effekt? Ska det gå fort rakt fram eller ska du köra på bana? M3 är ju finast på bana, M5 trevligast på Autiobahn, C63 något däremellan. Gillar man powerslide finns väl knappt bättre än C63 :) |
|
Verdi |
C63 är lite av min "udda fantasi". En massiv V8 på 6,2 liter som låter himmelskt lockar lite extra. :) Kanske kan ha en som andrabil om något år när de kommit ner lite mer i pris. |
Verdi |
ps. Dock måste det bli en facelist. Inredningen på C-klass pre-facelift är horribelt plastig och tråkig. |
| När kom facelift på c63? | |
|
Jag håller med lite om att M3:an = utseende, M5 = effekt V10 och den perfekta all-in-one bilen och C63 = Monster V8 för styggt användande(?)... Beror väl lite på vilka ambitioner du har att använda bilen som. Bruksbil, andrabil, helgbil osv. M3 valde jag bort dels för att det finns rätt många idag samt i vår kommer nya M3/M4 som lär påverka priserna ytterligare samt påverka vill-ha känslan negativt i mitt fall trots den gigantiska prisskillnaden som kommer va! |
|
|
Passa på att äga M156:an i C63 AMG innan det är försent. Den sista riktiga "AMG"-motorn innan man går över till att turboladda vanliga Mercedesmotorer. Driftsäker och med förhållandevis enkla medel går det plocka ut en hel del mer effekt. M3:an må vara mer effektiv på bana, men till vardags är C63:an klart roligare och du kommer garanterat få ett leende på läpparna varje gång du trycker på startknappen. M3:an är en fantastik bil, men C63:an är brutalare och "roligare" om man gillar överstyrt :) |
|
Verdi |
Facelift på C63 kom samtidigt som resten av C-klass gissar jag. Tror det var från och med årsmodell 2012. Jag är inte så hemma på modellen så jag ser det bara på inredningen som blivit mer premium och mindre Volvo V50 men det är möjligt att något skiljer exteriört också. |
Verdi |
För mig går M3 bort pga att den inte finns som kombi. Pre facelift: Länk Facelift: Länk Det som skiljer är väl att de satt dit en vågrät list där man kan välja trä, aluminium osv, precis som på BMW. Dessutom har de flyttat skärmen från under luckan till en "stationär" som alltid syns. Snyggare ratt, snyggare luftutblås osv också. Allt är som det borde varit från början. |
| Klart lyft ! :-) | |
|
Har ägt en mercedes e55 amg 2004 v max körde alltid om min väns m5 2006. Tycker inte att lite hjälpmedel som turbo eller kompressor är fel att ha körningen blir lite roligare :). Håller med om att c63 ans ljud är svår slaget...... |
|
| Jag minns att jag inte satt så bra i C63, att armbågarna liksom tar i sidostöden när man rattar lite aktivt, alltså att det är lite trångt vid sidorna. M3an är bättre, 997an ännu bättre. | |
|
Personligen är jag mer förtjust i interiören pre facelift, typ denna: Länk Känns mer sober, renare och sportigare än facelift. Känns mer gedigen och solid än t.ex. e90 trots stora plana ytor. En stor instrumentbräda med skärm som i facelift a la Volvo 240 från 80-talet ;) tilltalar inte mig. Stolarna är rätt skålade och väldigt djupa i ryggstöder och tillåter inga större rörelser när man väl satt sig. Väldigt bra växellåda och grym motor. Känns betydligt komfortablare än vad jag trodde men då har jag inte åkt c63 med performance pack. 996turbo |
|
| Ush, snygg och brutal på utsidan och fula på insidan. Ta bara de där plastkromade ringarna till klimatanläggningen. Ser inte klokt ut och väldigt spinkigt att ta i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.