|
Sida 29 av 37
|
|
|---|---|
|
v22.09 nyheter: Car Check: Improved for F-Models! TRY IT OUT :) Coding: - X1 (F48), X4 (F26), X5 (F15), X6 (F16), Minis (F-models) and 2er Tourer (F45, F46) now possible - Many new codings for all supported F-models, i.e. Engine Start Stop Memory, Welcome-Light and other rear light codings, CIC (no NBT) iDrive codings (Video in motion) and many more... - Codings for CCC iDrive systems |
|
|
Jag fick min ODBII WiFi adapter efter 5 dagar. Fungerar som utlovat med undantag av några saker i HKL som skulle kunna kodas om; bagageluckan skulle kunna öppnas och stängas med nyckel och knapp vid förarstolen. Har dock en maildialog med Carly om detta så dom tittar på det. Har kodat om start/stop (såklart), digital hastighet på instrumentpanelen, hastighet/sträcka för låsning av dörrar, tiden innan speglarna fälls in, tagit bort "legal disclaimer" på backkameran och tagit fram "route info" i navigationen. Allt detta fungerar precis som utlovat. Felkodsläsning och nollning verkar också OK så långt. Är nöjd så långt:) |
|
|
Hej! Jag kan inte läsa parametrar på min s50b32 (m3 e36 3.2) går bra att läsa felkoder, så jag har kommunikation med bilen. Enligt Carly:s helpdesk har de inte "min" motor implementerad i appen. Låter märkligt enligt mig. Någon som har något tips, eller haft liknande problem. Eller kanske har fått detta att funka på en s50b32? --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Måste modifiera mitt tidigare inlägg ovan något. Har upptäckt att inläsningen av aktuella värden från modulerna i vissa fall är felaktig. Jag har hittills noterat regnsensorns känslighet och antal vindruteslag vid "one touch". Vid ändring av annan parameter i samma modul och programmering innebär detta att det felaktigt lästa värdet också programmeras om. Konsekvensen blir att du programmerar om något du inte är medveten om och att du inte kan lita på backuperna. Att gå igen alla värden är så tidsödande att jag inte ens tänkt tanken att försöka. För mig är det ett allvarligt fel eftersom trovärdigheten av hela kodningsdelen blir ifrågasatt, kan ju bli väldigt konstigt om fel värden som du inte är medveten om programmeras in. Har naturligtvis mailat supporten med detta och denna gång får jag inte ens ett svar att dom mottagit mitt ärende, än mindre en åtgärdsplan. Dåligt Carly! |
|
| F25 det var bra uppmärksammat. Jag ska ha det i åtanke. | |
|
Kan följande kodning gå att lösa? Jag parkerar och går en bit från bilen. Låste jag? Minns inte. Siktar på bilen med nyckeln och låser igen. Då vill jag ha indikering med blinkers, både om bilen redan var låst och inte. Men min bil indikerar bara dånden går från olåst till låst. Nu i mörkret har jag märkt att interiörbelysningen tänds några sekunder om jag låser när bilen redan är låst, men det syns ju ej i dagsljus. Någon som sett denna kodning? |
|
| Du kan koda så att de låter oxå | |
| Vet du i vilken modul? Kan inte minnas att jag hittat det när jag scrollat runt i Carlyappen. | |
| Minns tyvärr inte men kan kolla upp det imorgon. | |
|
Ny uppdatering: Länk |
|
|
Ny uppdatering: Länk |
|
|
ny o ny,allt är relativt 1 vecka gammal ny uppdat kommer till helgen alt måndag |
|
|
:-) FP |
|
|
Allt är INTE relativt. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| kanske inte för DIG | |
|
Kan man koda så att man ser motor/vattentemperatur hela tiden i menyfönstret? Mvh Mats |
|
| Bara för mig som inte oljetempen kan visas på liveparametrar? Visar 99,9c hela tiden dvs även fast bilen stått hela natten, blev smärtsamt medveten om hur kall den går också så måste nog in och byta termostater efter jul ;( | |
|
På mina bilar har oljetempen visat -40° innan man startat/slagit på tändning läge två. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Kanske får göra ett nytt försök med bilen av först då ställde in allt jag ville se med den igång : p | |
| Äntligen finns det en funktion för manuell regenerering av NOx-katalysatorn i appen. Jag ska ta mig en tur imorgon för att se hur det funkar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.