AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.594

Mysko motorljud vid kallstart av E46 320i - 00

st
78
stefan63
e28 m535 -86
e 30 cab 93
.. jo jag har har sökt och läst massor av trådar men i alla fall jag hitta inget

jag har en 320 -00 som vid kallstart har ett lite rasslande ljud och tom gången far lite upp med intevaller sen stannar den helt men håller jag lita gas så funkar det , det är tills den blir varm då är ljudet borta och tomggr helt ok ,den måste stå över natten för att felet ska komma tillbaka och ja den är felsökt det som var i systemet var kamaxelläges givare på avgas men den är bytt så ?? vad fasssen ? kamkedjesträckare??
TB
22
TB303
320i Sedan -00
+1 på den.

Min har precis samma dumhet för sig. Dock har det hänt en handfull ggr det senaste halvåret. Låter precis som om kamkedjan rasslar vilket gjorde mig likblek första gången. Har även jag bytt kamgivaren efter trassel med startsvårigheter och den dog när den blivit lite varmkörd. Rasslet försvinner när den är varm på min med.
st
78
stefan63
e28 m535 -86
e 30 cab 93
ja du så sjukt retligt fel .. jag ska byta kamkedjesträckaren och kolla vevhusvent sen är mina ider slut
pu
547
puiu
330i-03
det hade jag likadant och jag tror att hydrauliska lyftare har dåligt tryck i början,för att min motor ska funkar ingen har använt nån sort motortvätt som heter engine flush för hydrauliska lyftare. du bara häller in en sån flaska i motor och kör din motor på 1500 varv utan belastning 20 minuter jag menar du ska inte köra med bilen.du glöm inte du ska tappa det olja sen ,det hjälpte på mig.
mvh alex
st
78
stefan63
e28 m535 -86
e 30 cab 93
lyftare ?? hmm kan vara men ljudet kommer i fram kant på motorn så vitt jag kan höra i alla fall
pu
547
puiu
330i-03
hur många mil har du kört med bilen?
st
78
stefan63
e28 m535 -86
e 30 cab 93
21000
st
78
stefan63
e28 m535 -86
e 30 cab 93
har bytt kamkedje sträckaren då sluta det halv mysko ljudet men då jag kolla felkoder visar det sej att lamda efter kat bank 1 är kass .. går oroligt på tom ggr kall ska byta å se om det löser det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.