|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som vet hu många import bilar man får ta in .Det stå i lagan att man få ta in för eget bruk. mena dom att man bara får regga en bil per år ???????? | |
M3_BMW |
Tror det är 7 stycken. Vad är livet värdt utan en BMW. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
du får ta in (=regbesiktiga) hur många som helst, men däremot börjar skattemyndigheten undra om du äger hur många bilar som helst per år. den flytande gränsen för att bli granskad ligger runt 5-7 bilar/år tror jag. Mvh Johan |
|
Jag har oxå för mig att det rör sig om 5-7 bilar /år ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
Ringde skattemyndiheten i detta fall i förrgår,men han som jag pratde med visste inte om någon exakt gräns..han menade bara om du har det som en hobby vid sidan om ditt vanliga arbete,så är det ingen som reagerar på om du säljer 10-11 bilar på ett år... |
|
johanskji |
Hej! Förr i tiden (för några år sen alltså) var det väl bara en? Eller minns jag galet? Mvh Erik Jag ska köpa en, jag lovar! |
|
Du får ta in hur många bilar du vill egentligen så länge det rör sig om bilar för enskilt bruk. Men klart att den gränsen inte är så hög egentligen. Har du tagit in mer än 5-8 bilar på ett år kan givetvis skattemyndigheten göra en förfrågan om du bedriver näringsverksamhet. Så länge du kan påvisa att du tar in bilarna som en hobby och har brukat och använt dom själv är det inga som helst problem. Du får oxå tjäna upp till 50 000 kr på egendom du använt för eget bruk innan du behöver betala skatt. |
|
| Tack för svaren nu känner jag mig lite klokare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.