AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
12.176

BMW Z-GRUPPEN SWEDEN

Sida 1 av 2
Visa användare
34
z:a3:an
Z3 2.0 1999 - Volvo V40 2014 - Saab 93 2005
Gruppen på Facebook bara växer och växer för oss med intresse av Bmw:s Z-modeller,Är du inte medlem ännu så gå in och registrera dig.
Visa användare
174
marasp
BMW X6 40d -10
Mazda 6 -04
Alfa romeo 166 3,0 V6
Jag är med !
Och tipsade min jobbe kompis idag så nu är han med :)
pe
31
perplutt
Z4 3.0 2004
det finns en massa sidor, vilken utav dem?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Mm, jag försökte vara med men det gick inte så bra för jag blev faktiskt utesluten. Jag hade tydligen uttalat mig lite nedsättande (ungefär som "Är det något skämt eller") om utgångspriset på en bilannons på en vinröd Z3:a och det var tydligen någon lite småpåve som inte tyckte om alls så jag blev avstängd.

Ännu roligare var att gruppens upphovsmän hade en hel liten diskussionstråd om mitt "disiplinärende" om mig under en helg och det var någon som tyckte jag på nåder kunde få vara med under förutsättning att "jag bekräftade att jag förstår och accepterar gruppens regler". Då tackade jag nej och gick ur gruppen.

OBS: Det hela handlade alltså om medlemskap i en grupp på Fayan, alltså. Det handlade inte om någon läkarlegitimation eller anställning! :)

Det hela gav faktiskt en upp innebörde till ordet "Gruppenführer"!
Jag vill i likhet med tidigare Facebook diskussioner påpeka att det finns ganska många "vägra Facebook" personer som värnar om sin intigritet av olika skäl som vi inte behöver diskutera här. Jag tillhör dem som vägrar.
Vad som är tråkigt är att vi som älskar att dela med oss av Z -information splittras på olika forum.
Ni som älskar Facebook, tänk på att ifall det är några trevliga Z-träffar på gång, lägg även ut en blänkare på detta utmärkta forum, så når ni en större publik.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
perplutt: Länk

AlexanderK: Jag håller med om att det var löjligt att kasta ut dig från gruppen, men ditt sätt att uttrycka dig i den diskussionen lämnade en del i övrigt att önska.

Prins Valiant: Det finns inget som helst krav på att man måste delge en massa information om sig själv på Facebook (du kan registrera ett konto under namnet Pelle Svanslös utan vidare t.ex.) så integritetsfrågan är inget vidare argument.

/Masten
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Masten

Ang Facebook är jag rädd att du har fel. Jag gjorde det och det höll i ungefär en månad. Därefter skulle de ha in kopia på körkort, pass eller dylikt. Bara att krypa till korset och göra det riktigt....
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Masten: Vad var det som "lämnade en del i övrigt att önska" om jag får fråga? Bara en fråga, som jag fortfarande undrar om?
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
50+medbmw: Alright, då har de väl ändrat sin policy då. Men även om du registrerar dig med ditt riktiga namn så finns det inget som tvingar dig att knappa in övrig information om dig själv såsom var du jobbar etc.

AlexanderK: Nu är ju tråden i gruppen borttagen så jag kommer inte ihåg exakt vad där stod. Dina formuleringar var dock inte särskilt trevliga. Undertonen i det hela var väl i princip att trådskaparen var korkad som hade ett alldeles för högt pris på sin bil - där hade det varit bättre att komma med ett konkret förslag på vad han borde göra. Ett pris är ju i regel inte skrivet i sten heller...

/Masten
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Väldigt trevlig grupp, rekommenderas :)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jasså det var den där tillsalu-annonsen det handlade om alltså. Jag hörde både det ena och det andra.

Jaja, jag har ju rätt många andra arenor att skriva om mitt BMW-intresse, där jag får betydligt mycket mer uppskattning också. Det finns ju en betydligt större internationell Z-grupp.

För övrigt vet jag att många stör sig på vad jag skriver ibland, men det stör mig inte så mycket. Faktiskt.
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Tråkigt att behöva se det här dras upp igen. Det var en hel del som gick fel där och vi försökte faktiskt ställa det till rätta. För den som är intresserad så är det en trevlig grupp där man kan få hjälp, se på andras bilar eller få tips om gemensamma körningar och träffar. Men också solen har fläckar och det som hände kring Alexander var en sådan och en typisk sak som ibland händer på internetforum.Gruppen heter "BMW Z-Gruppen, Sweden". Give it a try!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Per: Ja, du gjorde faktiskt vad du kunde vilket jag uppskattar. Dock var det andras kommentarer som gjorde att jag valde att kliva ur gruppen.
ma
92
maharadja
Z4 3.0i-2003
Hittar inte gruppen?
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
maharadja: Testat min länk en bit upp här?

/Masten
ma
92
maharadja
Z4 3.0i-2003
Ja. Det står att sidan ev kan vara inaktiverad?😣
Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
Tjena alla! :)

Jag är med i gruppen och vi i gruppen har många aktiviteter tillsammans :)

Att du inte kom in i gruppen så är de så att man får ansöka för att komma in i den.
När du ansöker så kommer få ett PM från Admin och där ska du svara med en bild på din Z.a.

Man vill bara att dom har Z-modeller är med i gruppen ;)

Niklas informerar
ma
92
maharadja
Z4 3.0i-2003
Men hittar inte ens gruppen när jag söker? Måste ju hitta för att ansöka
Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
Va konstigt

// Niklas
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Prova igen, kopiera följande och sök: "BMW Z-Gruppen, Sweden"

/Masten
ma
92
maharadja
Z4 3.0i-2003
Nepp, kopierat och sökt på Facebook men hittar inget
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.