|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Gott folk. Jag är ute efter nya vinterdäck till min BMW 1-serie. Har hittat ett par som har suttit på en BMW 5 Serien ( E60 ) Bultdelning 5/120 ET-Mått 20,0 Nav 72,5 Bult 12 x 1,50 Själv har jag: BMW 1 Serien ( E82 - E87 - E88 )Bultdelning 5/120 ET-mått 37,0 NAV 72,5 Bult 12 x 1,50 Funkar det även att det skiljer så mycket på ET-måttet? MVH Krille | |
Karl-Hilding |
Du kan köpa fälgar som suttit på E46. |
| Och inget annat lr? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är du säker på att du har ET37? Det står nämligen fel i iallafall tabellen hos Däcksgrossisten Länk Den säger att E87 har ET37, men den har ET47 för de flesta fälgar. Men oavsett så ska du ha ett högre ET, E87 ligger mellan ET42 och ET47 (beroende på fälgstorlek). Modeller som har fälgar i denna regionen och som passar E87 i övrigt är E36, E46 och E60 Xi (dvs fyrhjulsdrivna). Samt fälgar till E81,E82,E87 och E88 såklart. Notera att fälgar från den nya generationen 1-serien inte passar, då de har M14 i skruvstorlek. Men att säljaren säger att fälgarna suttit på tex en E46 är ingen garanti att den tex har rätt ET. Han tex kanske kört hela tiden med fel ET. Därför rekommenderar jag att man själv kollar upp fälgens mått. Är det en BMW originalfälg är det enklast att ta det sjusiffriga reservdelsnummer och sedan slå upp det i reservdelskatalogen Länk Har precis själv köpt en uppsättning vinterhjul till min nya E87 120i och i och med detta jagat runt efter rätt typ av fälgar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.