|
|
|
|---|---|
|
Mitt livs största kärlek mår inte bra! Efter många roliga mil tillsammans så har hon börjat läcka kylvätska. Efter jag har kört ett tag så droppar det vätska under bilen vid baksidan av växellådan. Rätta mej om jag har fel, men låter inte detta som läcka på rör/slang(ar) in till värmepaketet? Eller kanske själva värmepaketet? Är det nån som kan ge mej lite vägledning? Nån som har haft samma problem? Hur stort ingrepp är ett eventuellt byte av värmepaketet? Kan man komma åt rör/slang för kontroll via torpedvägg kanske? Tacksam för vägledning! Hon måste bara bli frisk! BMW nu - BMW för evigt! | |
| Har du luftkonditionering? Om svaret är Ja, är det inget fel på bilen. En varm sommardag kondenseras vattnet ur luften då den kyls av AC:n. (Om du lusläser instruktionsboken står det faktiskt upp till 2liter/timme) Dräneringen av kondensvattnet mynnar ut vid sidan om växellådan. | |
|
JA, jag har luftkonditionering! Men drar den verkligen så mycket vatten så att bilen kokar när man står i kö? Jag har råkat ut för det några gånger nu! Jag får fylla vatten i expansionskärlet varje gång jag skall köra... BMW nu - BMW för evigt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.