AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.209

Bmw komfortstol skillnad

eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Hittat denna bil i tyskland och undrar varför sätes set ut såhär istället för dom vanliga komfortstolarna man ser som har delat sittdel så att säga. Sen undrar jag om försäkringen här hörte på en importerad bil. Än en svensksåld

Länk
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Ursäkta stavfel.. skrev från mobil.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är en sportstol står även i specen

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Det är väl något form av bättre skinn i stolen som gör att de har en söm på mitten?
He
437
Henrik 77
530d Touring M-paket 2009
Det är komfortstolar på bilderna.
Bilen är nästan identisk med min som jag köpte i våras.
Den sömmen kan jag inte minnas att jag har på mina stolar.
Men jag har massage och denna bilen verkar ha kylfläktar istället i stolarna.
Kan kanske bero på det.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bilen har komfortstolar, men denna har ventilation i stolarna. Då ser skinnet lite annorlunda ut.
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Okej så komfortstolar utan massage/ventilation ser ut såhär?Länk

Hasso. Det står komfortstol i specen och sportstolen ser helt annars ut så den är det inte.
He
437
Henrik 77
Precis. Nu känner jag igen mina stolar.
Så ser mina ut. Men jag är nästan säker på att det beror på att du har fläktar i sätena för kylning att dem ser annorlunda ut.
Då måste man ju ha någon form av genomsläpp för luften.
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Vad tycker ni i övrigt om bilen i annonsen? Funderar på import då jag har svårt att hitta en i sverige med rätt utrustning. Är vanliga automatlådan att föredra framför sportlådan?
Karl-Hilding
Inte ofta Hasso har fel men denna gång har han det.
Det är som ovan och dessa har en underbar kylning vid heta sommardagar.
Mina komfortstolar har cremefärgat skinn och ändå blir man duktigt svett på ryggen en varm sommardag.
Jag är ändå ingen fetis.
Körde 20 mil i maj månad till en begravning. Kavajen i baksätet, men den vita skjortan var dyblöt när vi kom fram. Var visserligen 21+ den dagen.
Karl-Hilding
Jag tycker att du får mycket bil för 190-195 SEK.
Skit i att den blir lägre värderad 10-20´den dan du skall byta/sälja.
Du kommer aldrig att tröttna på bilen och har då inget behov av att sälja heller!
Karl-Hilding
Jag vet inte vitsen med en "sportlåda"?
Du har sportläge på den vanliga automaten plus manellt.
Och lovar att 99% av din körning använder du auto!
En underbar låda som lär sig hur du kör, slött eller aktivt!
Stämmer bra, det här är komfortstolar med ventilation/massage. Rent spontant tycker jag att ratten ser rätt blanksliten ut med tanke på 11.000 mil. Jag hade kollat upp bilens historia.

Mvh Carlito.
He
437
Henrik 77
Som sagt har jag en näst intill identiskt utrustad bil. Dock saknar jag panorama taket. Jag köpte i våras. Paddlarna är väl inget direkt man använder.
Men sport knappen styr inte enbart växlingarna. Styrningen blir trögare och gasresponsen blir helt annorlunda. Näst intill stressad.
bilen verkar ju fin på bilderna i alla fall. Och komfort stolarna är gudomliga.
Jag vet inte vad det var för stereo i den. Jag har den billigaste och den kan jag säga är ingen höjdare.
Den låter riktigt dåligt. Annars är jag supernöjd. Eftersom det är en så pass ny så har du ju hårddisk i bilen där du kan ösa in musik med ett USB och lagra i bilen.
Man ser även att det är komfortstolar när man ser nackstöden, som då är annorlunda än på sportstolarna, så komfortstolar är det i denna bil.

Personligen skulle jag dock själv vara försiktig med att handla bil från en handlare som har endast 6 bilar i lager.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Anders om handlaren även om de 6-7 bilar han har alla är hyffsat nya.

Bilen ser annars fin ut och har gott om utrustning. Stereon är Hifi Professional så den låter helt ok. När det gäller sportautomaten och dessa paddlar så använder jag dessa ganska ofta. Betydling behagligare att snabbt kunna växla ner två steg för en omkörning än att behöva göra kick-down. Man behöver alltså inte har spaken i sporlägen för att paddlara ska funka. Sen är ju även sportknappen trevlig men den är i princip enbart användbar när du kör i det manuella läget.

___
//Ulf
Jag tycker bilen ser jättefin ut, inget att anmärka på. Ratten ser ut att ha ett helt normalt slitage för dess mil.
Är det endast en ägare och du får full bakgrundshistorik ifrån BMW AD borde ju riskbedömningen vara relativt låg. Du kan ju även ta det ett steg längre och kontakta den tidigare ägaren för att få en känsla för affären.

Lycka till!
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Tack för svar. Lade märket till något på bilen.. avgasrören sticker ej utanför bilen som det normalt gör. Ser kortat ut. Vad säger ni om det?
Länk
Ja det är sant. Observant kille:) mina sticker ut några cm till. Kanske gissningsvis 4-5 cm mer än den på bilden. Skumt.
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Såld idag verkar det som!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.