|
|
|
|---|---|
|
Hej Det är så att jag har haft problem med min 320 E36, där jag har ett slående/knackande ljud från bakvagnen när jag kör. Ljudet är relaterat till hastigheten så om jag kör fortare så knackar det mer än när jag kör långsamt. Jag känner även av knackningarna i exempelvis växelspaken, samt vibrationer i sätet vid högre hastigheter. Har redan bytt höger hjullager då det var lite glapp i det, samt nedre och den främre bärarms bussningen på den den sidan bak, detta hjälpte inte. Jag har idag haft uppe bilen på pallbockar och lyssnat runt bakvagnen för att se om jag kan hitta varifrån ljudet kommer, och jag har mer eller mindre uteslutit drivaxlarna. Men min diff läckte, och när jag kikade hur mycket olja det var i den så verkade det vara lite dåligt på den fronten. Så det kan ju vara den som är kass. Filmade lite när jag höll på, det skrapande ljudet är pga dåliga backar och skivor. Men det knackande ljudet verkar komma ifrån diffen, Länk Nu är bara frågan om det skulle vara värt att byta packningar samt fylla på med ny och fräsch olja. Eller om diffen är skrot redan nu, om det nu är diffen vill säga. Men jag har haft ett vinande från den ett tag så det känns troligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.