|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det är skadligt för elmotorn att med handkraft stänga en eldriven baklucka? (Gäller f11 my 2013.) Hade en passagerare som inte begrep bättre ... | |
|
Vad jag har fattat så spelar det ingen roll... |
|
|
Jag bor ihop med en som inte begriper bättre, hon drar i luckan i tid och otid, begriper inte att hon kan komma ihåg att den är automatisk. Men den går inte sönder, är bara irriterande. |
|
| Stort tack för svar! Då tror jag att jag kan vara lugn, med tanke på de uthållighetstester som din baklucka utsatts för. Men jag förstår att det måste vara irriterande. | |
| Då man färdas i en ståndsmässig vagn af rang, kan det vara ytterst irriterande att ha en statare som medpassagerare. Då denne t.ex. skall släppas af, ta sitt bagage och likt på sin egen härk svinga igen bakluckan så att vagnen gungar och trumhinnorna åsamkas en obehaglig tryckstöt.... ;) | |
Karl-Hilding |
Ja eller släppa bältet direkt (trycka på knappen) och det far ut med en smäll och gör märken i stolpen... Eller sparka skorna i tröskeln för att inte dra in snö... Eller att hissa ner rutan när bilen är smutsig som fan... Eller att stänga/slå dörren med brutal kraft som om det var en logdörrr... Eller att luta sig mot och gnida med nitar/dragkedja på sin jacka... Listan kan bli lång!! För f-n oberoende årsmodell så är vi rädda om vår BMW! |
| Haha :D Fler med samma "problem" :) Skönt att veta ! | |
|
Om man innan man låser upp bilen stannar upp och ställer frågan "Vet alla hur man går in och ur en bil utan att det kostar mig 8000 kr för en dörrsida eller tröskel?" och sedan själv besvarar den när folk ser undrande ut brukar de allra flesta göra som de blir tillsagda efter att den första chocken lagt sig och de tagit in budskapet att respektera att jag inte vill ha min bil förstörd i onödan. De där polletten inte trillar ner åker aldrig nånsin mer med mig. Vissa slutar fråga om skjuts och tycker att jag är störd, men där är det ofta ömsesidigt och gör inget, medan de som är förstående inleds det en fin symbios med eftersom där även brukar finnas gemensamma intressen eller åsikter om mycket annat. :) Nu är det inte riktigt så här illa, men nog ligger det mycket i vad jag nyss skrev hehe. Sen är jag oerhört snäll och hjälpsam i allmänhet men att folk respekterar mig är ett absolut krav, för det är ju faktiskt det det handlar om. |
|
|
Jag tog upp saken på jobbet då ett par snubbar alltid drämmer eller kastar igen bildörren så det gungar till när man sitter. När jag nämnde det 3 ggr så sa en annan kille i sällskapet som inte brukar göra så. "Ja du har nämnt det ett par ggr att du irriterar dig på det med sarkastisk ton" Varpå jag svarade. "Ja eftersom det verkar som att det tros att man måste smälla eller drämma igen bildörren, brukar du göra så med dina fönster hemma också eller när du stänger ytterdörren?" Då fick man förståss "vadå ska man göra så löst så den inte stängs eller vad" Då lackade jag till och frågade om han hade analoga händer är det allt eller inget och "du känner inte själv att du tar i då menar du eller?" Då vart det tyst och det togs aldrig upp igen och det stängdes helt plötsligt helt normalt och det gick ju fint. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.