AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.041

Spindelled

Pe
6
Petta
320i -99
morsning
Jag har idag besiktat min 320 -99 årsmodell som har drygt 2.500mil på nacken.

Till min förvåning gick den inte igenom besiktningen eftersom det var glapp i en spindelled.
Vad jag förstår så är det en kostsam historia då man måste byta mer än bara spindelleden.
Har hört en summa på 7.500:-
Kan det verkligen stämma ???
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Detta har debatterats. Sök i forumet.
/S
Pe
6
Petta
320i -99
Jag har letat efter ett sånt inlägg men inte hittat.

Skrevs det för länge sen ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Här har du ett par trådar om detta!

Länk
Länk
Länk
Länk

Besiktigade själv min bil i går och passade på att fråga besiktningsgubben om hur många E-46 som har problem med spindellederna/bärarmarna. Ha sa att "ALLA" antingen har nya bärarmar eller får anmärkning på detta!! Mina byttes på goodwill lite tidigare i somras och gick således igenom utan anmärkning - inget glapp.

Försök få BMW att ta det på Goodwill.

För övrigt var allt helt exemplariskt på min bil vid besiktningen,bla bromsvärden (2,2; 2,2; 1,7; 1,7) och avgasvärden (o,o; o,o; 0,0 och lambda 1.00).

Mvh

Mvh
Pe
6
Petta
320i -99
Ofasen så det finns en liten chans att slippa pröjsa.. fastän garantin har gått ut ....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW brukar ha en gräns på tre år för goodwill, så det är nog ett gränsfall.

Hävda att det är ett fabrikationsfel eftersom "ALLA" E-46 av de första årsmodellerna har haft detta fel. De nya bärarmarna är förstärkta.

Tjata på dem så kanske de tar reparationen!

Mvh
Pe
6
Petta
320i -99
Tjata kommer jag nog göra... tycker att det är lite löjligt att en sånsak gör sönder på "en ny bil".

Väldigt tacksam för svaret....

Ska ringa dom på en gång
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Min erfarenhet av sådana saker är att det är bättre att åka och prata med dem mellan fyra ögon.
Om kundmottagaren inte är medgörlig brukar jag be att få prata med verkstadschefen/verkmästaren. Då brukar de flesta problem lösa sig.

För övrigt håller jag med dig om att detta fel inte skall inträffa på en så pass ny och dyr bil!

Mvh
Pe
6
Petta
320i -99
Ville bara tala om att jag nu pratat med Garanti avdelningen på BMW & Rover....

De gick med på att betala delarna men jag får själv betala "jobbet".
Dvs jag slipper undan 5000kr billigare.

Just nu en lycklig BMW-ägare :)
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Har läst allt jag kommit över om detta med kassa spindelleder/länkarmar. Någon som vet om det är vanligare på bilar med sportchassie eller tvärtom?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.