AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.349

Vad har jag köpt för fälgar?

Har köpt 15 tums orginal fälgar till E36 i tron att de var plåt fälg som det stod i annonsen på blocket.
Väl hemma har jag konstaterat att de är gjuta i alu men ser exakt ut som plåt fälg.
Vad gör jag nu, finns något intresse för dessa fälgar?

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Lägg upp en bild!

St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Styling 46

///Stefan
Annons text: fina plåtfäljar med bmw original nav kapslar
Bild: [URL=Länk

Uploaded with [URL=Länk

[IMG]Länk

[IMG]Länk
Nu då.. funka

Länk

ja här är annonsen då istället

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Ja BMW gjorde den här typen av fälgar för att spara vikt även när ägaren inte ville kosta på bilen "fräcka fälgar" Detta var alltså standard på BMW ett tag. Många tror säkert att det är plåt eftersom de ser ut så.

Jag förstår inte riktigt vad som är problemet bara, finns det en anledning till att du inte kan använda fälgarna så som du tänkte när du köpte dem?

/DJ
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Både E46 och E39 levererades med sådana "lättviktshjul" och de är verkligen lätta - lättare än både plåtfälgar och i princip alla andra BMW-lättmetallfälgar.

Då E46 och E36 har samma mått på fälgarnas navhål, centrumhål och inpressningsdjup, passar de på en E36:a utan problem (om man inte har en bil som kräver större fälgar än 15" pga bromsokens storlek).

Kolla bara så att det är fälgar till en E46:a och inte en E39:a, för de har olika inpressningdjup.
E46 har troligen ET42mm medan E39 har ET20mm (detta står instansat i fälgen).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jo ja skulle svetsa om ´´plåt´´ fälgarna var det tänkt till 4,5-5 tum för att på så vis kunna sätta på is däck inför vintern. Men vi får se vad det blir nu då..
För blir nog inge bra med ett 155 däck på en 6,5 tum bred fälg tror jag. Någon som vet?

gO
1.407
gOry
335i Touring
Plåt är inge specifik metall, eller om man ska hårddra de så behöver de inte ens vara metall om man nämner ordet plåt.
Du har köpt ett par fälgar gjorda i aluminiumplåt! Att de är gjutna är helt fel!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.