|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Ska strax plocka ut en ny tjänstebil, och slår förmodligen till på en Passat Alltrack då vi får så sjukt mycket bil för pengarna. Vad säger ni som har koll på dem? Är den bra ? :) En polares polare slog runt med sin i Sthlm förra veckan... Samt vilken färg är ball, jag är inne på den Tornadoröda eller vita. Kan tyvärr inte ta metallic.. | |
|
Rött! Länk Hur lyckades han?! Stephan |
|
|
ha ha ja, den är läcker faktiskt. Passar på en sån typ av bil. Passar mig bra som gillar att hänga i fjällen på vintern :) |
|
|
Har en vit och är jättenöjd med färgen. Såg dock en blåmetallic som var jättesnygg men ickemetallic så är vit ok. De börjar bli vanliga i Passat/tjänstebils-träsket dock :). Om man uppskattar silvriga speglar bör man välja röd bil för de skiftar knappt gentemot det vita... Har haft min i 1 1/2 år och 6000mil. |
|
|
Förutom Candyvit och Tornadoröd finns endast Uranogrå i den solida paletten. Uranogrå är "primer-grå" och väldigt tråkig om du frågar mig. Alltrack passar bra i röd och rött ser alltid bra ut, men hade nog personligen valt vit med 2-färgat svart/brunt läder. Hade valt Premiumpaket, Exclusivepaket, Dragpaket, fjärrstyrd värmare och lite annat smått och gott om det får plats i kalkylen... Alltrack är för övrigt betydligt bekvämare att köra an vanliga Passaten med sportchassi som är onödigt hårt satt. Trevlig och prisvärd bil... MVH Christofer |
|
|
gustaf76: Hur lyckades han slå runt? Var det i city? Jag gillar den vanliga Passaten en lyckad bil, bekväm och känns lyxig även om det inte går att få vissa detaljer som soft close och rattvärme. Auto holdfunktionen är däremot MYCKET bättre än Mercedes och BMWs motsvarighet, guld värd i köerna. Välj aktiv farthållare, panorama, navigator och hatar du att parkera kan du plocka på parkassist. VW håller vettiga priser på extrautrustningen så det inte blir så blodigt med tillval. crille82: Stämmer det att premiumpaketet endast innehåller andra lampor fram och bak till skillnad mot B6an där det även ingick läder och PDC? Uranoograu är märkligt populär, otroligt att en sold gråfärg kan sälja så bra. Måste beror på snåla människor som inte vill ha vitt eller rött. Jag blir förvånad varje gång jag ser en. Dock lite antihäftig så den är inte enbart negativ. |
|
|
Stephan det var på e4 vid vägbygget Rotebro. Vet inte i detalj vad som hände. jag har tagit en massa paket, men panorama och nav räckte det inte till, men nappaläder, backkamera etc |
|
| Han körde förmodligen för fort som resten av alla tjänstebilsförare i sthlm :) | |
|
Crille: Har Volkswagen börjat med lack som sitter kvar på bilarna än? Kanske inget man som tjänstebilsbilist behöver bry sig så mycket om men för privatköp är det ganska angeläget. 2-3 år gamla bilar har lacksläpp och galvblåsor stora som femkronor, ingen höjdare. ------- //Lövet |
|
|
Är det en tjänstebil så kan man kanske våga sig på en röd, som jag personligen tycker passar Alltracken bra. Men en solid röd, det hade jag nog skippat. Jag tillhör skaran som verkligen inte gillar VWs touch-interface, och den känns väldigt daterad jämfört med Audis och BMWs senaste versioner. Så att hoppa över Naven i det här fallet tycker jag inte spelar någon roll, och gör ingen större skillnad för helhetsintrycket av bilen. Jag hade försökt få in panorama däremot, och offrat några av de "aktiva" hjälpmedlen för att få plats med det om du kryssat i något av dessa. |
|
| Vit är överlägset snyggast, men det är nog bäst att välja röd så att den matchar rosten som kommer inom kort ;) | |
| Valde själv mörkbrunt skinn mot det vita men ngra kollegorvalde svart/brun till deras vita passater. Håller med om att touchscreenen känns gammal. Har Stereo 510 med back-kamera, skärmen måste tryckas och vänta på a la gammaldags knappar, kameran grym om du kopplar släp ofta. Svängande ljus om du kör mkt landsväg osv... | |
|
Stephan735i: Premiumpaketet innehåller skinnklädsel, xenon med kurvljus, LED-bakljus och PDC fram och bak. andreas_lofgren: Vet inte riktigt hur det är med 365-modellen, har inte hört något än. Men modellen är ju ganska ny. Många bilmärken har drabbats av galvsläpp på senare år, beklagligt att kvalitén blir sämre med åren. Som tur är tar man en hel del på goodwill... MVH Christofer |
|
|
Fast VAG står i en klass för sig när det gäller lacksläpp vill jag påstå. Om du exempelvis på KVD kollar 3 år gamla VAG vs Volvo och BMW så har de förra nästan varenda bil lacksläpp och galvblåsor medans de andra inte har nåt alls. ------- //Lövet |
|
|
Volvo har generellt haft bättre rostskydd än både VW och BMW i alla tider. Har lite erfarenhet av BMW:s rostskydd på senare år, men kan tänka mig att det vart bättre än VW:s som du säger. Går man 10-12 år tillbaka så var VW bättre än BMW. Volvo XC70, som ju är en direkt konkurrent till Alltrack, är snäppet bekvämare att åka i. Men så är den ju 15-20% dyrare än Alltrack. MVH Christofer |
|
| Jag kan välja mellan en i princip fullsmetad Alltrack eller en ihålig framhjulsdriven A6 eller en BMW320d touring som oxå är ganska ihålig. Trots man är BMW älskare, så känns Passaten som det ger så mycket mer för pengarna. Lånade hem en från jobbet häromdagen som hade gått 1000 mil (uttagen april i år), den var väldigt trevlig att köra. Det är ju såklart en annan känsla en ex min audi med sportchassie , men jag gillade alltracken :) (eller så intalar jag mig det i allafall..:) | |
| Jag skulle vilja likna känslan vid en Golf som den säkert på nåt sätt bygger på, åtsittande och smidig men ändå rymlig. Tänk på tidigare kommentar angående komfort, den har fortfarande en bit kvar till de andra nämnda bilarna...=( | |
|
Tänk bara på att antisladdsystemet inte går att stänga av på en VW, vidare tillför Haldex 5 inget för körglädjen direkt. Jag hade tagit en 320D alla dagar i veckan. Har du sett kampanjerna som är nu, du kanske till och med kan få en 520D comfort buisness edition för pengarna. |
|
|
P Alltrack: vit Men räcker verkligen inte en P Variant med mer utrustning? |
|
|
Om man skall vara petig så sitter det inte Haldex version 5 i Passat än, utan endast i den nya MQB-plattformen (Golf, A3, osv) ESP går numer att stänga av i Golf R från 2012 (och nya kommande modellen) där det kanske kan anses vara relevant. För företrädelsevis medelålders kvinnor och män som tjänstekör Alltrack är detta troligtvis inte lika betydelsefullt. Hade personligen också hellre tagit en 3- eller 5-serie, men det blir ju bra mycket dyrare och är troligtvis inte aktuellt för trådskaparen... MVH Christofer |
|
|
Hej. Röd alltrack beställd! Leverans v.51 lagom till jul :) Hoppas på en rejäl snöstorm så man får njuta av automatlådan och fyrhjulsdriften.. Så lade jag ner min ursprungliga plan på en bmw 320d touring.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.