AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.235

BMW 320 diesel som bara varvar 1300rpm, därefter bara blöddrar. Vad kan de va för fel

S
2
S racing
BMW 320
Jag har en BMW 320 diesel -99 som helt plötsligt bara stannade en dag. Inge fel innan utan den bara tvärdog. Efter att den stannat så prova jag starta bilen å den hoppade igång efter lite gnuggande på startmotorn. Men nu går bilen bara att varva upp till 1300varv, sen blödrar den bara. Upp till 1300 går den som den ska.
Tänkte direkt att de blev nå tok med bränslet, så bytte bränslefilter. Blev inge bättre. Kolla så att pumpen i tanken går, å de gör den. Har slagit i rengöringsmedel för bränsle i tanken, men de hjälper inte heller.
Prova som ett sista försök å byta luftmassemätaren. Men inte heller de hjälper.
Har också kopplat in en dator ifrån en meca verkstad men inga felkoder verkar finnas.

Är de någon som råkat ut för samma grej, eller vet va de är för fel?

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Vill inte måla "fan" på väggen,men det lutar nog lite åt huvudpumpen.Antagligen kretskortet,då du inte får felkoder.Vad har du läst kod med?
S
2
S racing
BMW 320
Hmm ja jag har lurat lite på den också, men hopas så klart på något annat. Jag vet inte vad dom använder för grejor. Men de va en meca verkstad som gjorde felsökningen på bilen.
Kan kanske hända att en BMW orginal verkstad har bättre grejor å kolla med.

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Det där låter som ett "limphome" läge. Kolla att koppla bort batteriet 10 min.
Iof ska du då ha felkod typ kamaxel/vevaxelgivare fel. Hade klart tippat på detta.

Rekomenderar "autocom" eller "carsoft" för eget bruk. Kan inte vara utan detta.
Det betalar sig första gången du använder det.

Mvh Jonas B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.