|
|
|
|---|---|
|
Synd att den saknar sport chrono Länk | |
|
Crazy billigt, och ingen skum import/US bil Importeret av Autoperformance i Vellinge... Kommer nok att blive solgt asap |
|
|
Italienimport 2012-05 Behöver inte vara nått fel på den. |
|
| Helt klart ett skapligt pris. Men den är väl prissatt för att säljas och inte för att visas upp på blocket bara. Finns ett gäng 997 som legat ute för runt +300k i princip hela säsongen utan att säljas så det är väl vettigt att lägga sig en bit under det om man vill sälja. | |
| Saknar inte bara sport chrono utan även sportstolarna, sportavgas, ljudpaket om man gillar sånt. Fast det var ju billigt. Jag hade ju tänkt behålla min M3 jag köpte nyligen och sälja 997an och på så sätt frigöra lite kapital men jag får kanske göra tvärtom... | |
|
"MR.Rekond Bilförsäljnig" i Helsinborg alltså....hmm, försöker hålla mig fördomsfri här! Sport Chrono är ju kul, vad ville du ha det för Slippy? (Vissa komponenter kan ju eftermonteras i det paketet). |
|
| @Sani gasrespons, ljudet och hårdare chassi. Hade tänkt köra lite med PSC i så fall. Men jag lägger nog hellre runt 330-320 för ett svensksålt ex, vilket är normalt slutpris om man får tro(www.porsche.nu --> priser 997) | |
| Ljudet kommer med sportavgas, chassie kommer med PASM, sport chrono ger knappen som aktiverar både avgas och chassie + trottelrepons + sport display i färddatorn som loggar varvtider. Också klockan såklart, den är snygg! | |
|
Har följt priserna ett tag nu och det är stor skillnad på priserna på import och svensksålt. Italien/US importer verkar omöjliga att sälja om de inte ligger mellan 250-270kkr. Känner till tre sv-sålda bilar som gick för 340-380 de senaste 3 månaderna fast dessa hade rätt spec enl ovan. Så prisspannet är stort på 997! Även i Tyskland säljs de fina bilarna med rätt bakgrund och spec relativt fort för ungefär samma priser som de svensksålda. Har haft ganska bra koll på den marknaden med. Italienbilarna är lika iskalla där som hemma. Kommer alltid finnas billiga bilar men man får vad man betalar för. Hade gladeligen lagt på 100kkr och fått rätt bil med rätt bakgrund men det är jag det. |
|
|
Borta nu...fejk eller snabb affär? Såg nu i tråden att den importerats av Autoperformance förra våren. Vet då exakt vilken bil det är då jag bor i närheten och var och tittade på den. Om jag minns rätt hade den rullat knappt 8000mil och de begärde de 375kkr. Något skumt var det med bilen eftersom den aldrig stod i hallen de första månaderna - den var ständigt borta på verkstad enligt säljaren för olika åtgärder. Behöver iofs inte vara negativt. Bilen i sig såg OK ut när jag tittade på den, hade typ skinn och stolsvärme men inget mer. En del småfix som inte funkade när jag provade den men OK för det priset. |
|
| Den var uttagen 2004... dvs en av dom allerförsta 997er.. inte att den er dårlig for det.. men bra att veta.. fremgik inte av annonsen.. | |
| Det intressanta blir väl att se om den dyker upp på blocket inom kort till ett högre pris... | |
|
stormdk: Nej den är uttagen i mars -05. MVH Christofer |
|
|
Crille Ups.. Yep sorry mitt fejl |
|
|
"Borta nu...fejk eller snabb affär?" Jag tror du har fel. Jag tror: Äkta bil + lågt pris = snabb affär! Ville man ha en basic 997, till rekordlågt pris (och det ville ju uppenbarligen någon) så kommer nog i dagsläge ingen liknande fynd-chans... |
|
|
Fast givet omständigheterna med denna bil tror jag inte ens 269kkr var extremt billigt. Italienimporter utan utrustning måste ned en bra bit under 300 för att kunna säljas idag. Det finns riktigt många importbilar som stått länge för mellan 330-400 i snart ett år utan att säljas. |
|
|
@ Kristoffer Stämmer har bevakat marknaden ett tag i våras låg (slut)priserna för ett svensksålt ex med (997 s + sport chrono) för ca 360-370, medans nu ligger priset för samma bil 320-330. Vilket betyder att en import borde ligga under 300 i mina ögon, låg en ute för 319 med optimal spec(import) utan att bli såld. |
|
|
Lite spinoff på samma tema: var ligger mk2orna prismässigt i dagsläget? Alltså 997.2 (LCI), de som inte bara visas upp på blocket, utan faktiskt säljs? Vettiga färger (inte grön med lila inredning), och miltal under 6k. |
|
| ..då tänker jag både C2S och C2, med och utan PDK | |
|
HFR: Har kikat lite på dessa med men de har gått en del för runt 450-500. Fast då snackar vi om importerade bilar som saknar något mer eller mindre viktigt. Svensksålt, lågmilat med rätt spec är alltid rejält dyrare på Porschar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.