AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
930

Stereon tömmer batteriet på nolltid, varför?

fa
50
fagerdahl
BMW E39 520i -00
Hej!

Jag har problem med att stereon när den kopplas ur tömmer batteriet på nolltid. Jag ville prova att sätta in en ny stereo i bilen och kopplade ur originalstereon under natten, då jag gick ut för att köra iväg dagen efter var bilen död. Jag har kopplat loss all elektronisk utrustning som satt i skuffen så som gps, radio,cdväxlare och annat då vi bara ville ha en stereo med USB och bluetooth. Dessutom tagit ut ALLA säkringar till telefon, radio, stereo o.s.v så att detta inte skulle kunna ske. Nu vågar jag inte ta ut stereo för att byta till en annan... så den sitter kvar fortfarande och vi kan inte lyssna på musik när vi kör lång väg. All hjälp är välkommet då jag är helt lost.
Välkommen till forumet.
Det är inte så logiskt att en bortkopplad utrustning drar ström. Däremot har du säkert orsakat annat som gör att bilen inte går ner i sleepläge, du skall inte koppla bort utrustningar eller säkringar på vinst och förlust.
16 min efter att man stängt ner allt så går bilen ner i sleepläge, om inte så drar den tillräckligt med ström för att tömma batteriet på några timmar.
Speciellt om man mekat och kopplat en god stund, och alldeles speciellt eftersom man oftast kör omkring med ett halvladdat batteri.
Lösning: Koppla tillbaka allt och ladda batteriet med en bra laddare under 24 tim.
Om du vill ta ut stereon, lossa dess anslutningar, klart!
Inga problem med detta, inget annorlunda i en BMW jämfört med andra bilar.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.