|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 528ia Touring-99a som har gett upp helt. Den har varit lite konstig ända sen jag köpte bilen, airbag lampan har bara glödit ibland och då slocknar den inte. När det händer funkar inte stereon och ratten åker upp och ner när man tutar. Allt kan hoppa igång ibland om man öppnar sminkspegeln på passagerar sidan. Men nu för någon dag sedan så blev det krångel när jag skulle starta, det blinkar och klickar i hela bilen och den går inte att få igång. Ström finns det så det är inte det felet.. Nån som har nått förslag?? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Att det klickar är ett tecken på att batteriet är urladdat under en viss minimumgräns. Dina problem kan med stor sannolikhet försvinna med nytt fräscht batteri eller en ordentlig laddning av existerande batteri. |
|
tror mer på tändningslås FAF |
|
|
Det där beror 90 på tändkontakten, och det märker man speciellt på ratten och solskyddet som du beskrivet så jag skulle säga att det är problemet till 99% Väldit enkelt att byta tar 30-60 minuter första gången man gör det. Länk |
|
|
90% ska det stå. Koppla bort battteriet innan du mekar så sliper du lysande airbaglampa ifall du skulle råka slå på tändningen med allt urkopplat. |
|
|
Skruva inte ur skruvarna med röd färg helt utan bara så att kontakten lossnar, sedan behövs de inte dras år för kung och fosterland då de endast trycker mot plasten. Kontakten går att köpa på schmeidman. |
|
|
Tack så mycket ska testa det! Det är alltså en sån jag behöver? Länk |
|
|
exakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.