|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt o löpa "linan hela vägen" men är lite kluven...Bilen i fråga är en M3 E36 3.2. Bilen har standard inredningen, dvs inget trä eller annat trams, bara den enkla svart plasten. Har på allvar börjat fundera på att införskaffa mittkonsol, biten ovanför handskfacket samt de två askkopparna i kolfiber. Delarna verkar vara beställ-bara från BMW, dock rätt dyrt, gissar på en prislapp kring 10000. Iaf tidigare fanns det (finns fortfarande?) nån ebay.de säljare (från Bulgarien tror jag...) som sålde dessa delar "wrappade" med äkta kolfiber för ca 3000 kr, kan dock inte hitta hans annonser längre eller så söker jag på fel termer. Iaf, som bekant så är original "BMW-kolfiber" lite annorlunda till utseendet, det är lite rött o gult i väven..."Vanligt" kolfiber är bara svart. Första fråga lyder följdaktligen,vet någon om man kan få tag i OEM-identisk kolfiber-väv? I så fall vart? Andra frågan, nån som har "bulgarens" kontakt uppgifter? Tredje frågan, hur skulle ni gjort i detta fall, köpt original för dyra pengar eller köpt billigare men då med ett utseende som INTE är OEM-identiskt? Får jag tag i väv kan jag nog lösa själva draperingen, men jag har sökt o hittar ingen väv som ens är "liknande"... Detaljer som är "filmade" med kolfiber-look vinyl är uteslutna. | |
| Original tycker jag. Det kanske finns att köpa begagnade från någon krockad M3 GT annars om du inte vill köpa sprillans? | |
| Har en cab så jag tror inte delen från Coupen passar då caben har "en extra fönsterhissknapp", men det går säkert att modifiera... Om det nu blir att köpa nytt så vill jag veta att delen från BMW fortfarande har "den gamla looken" på kolfiberväven. Är de nytillverkade (?) delarna i vanlig kolfiberväv så kan det vara, då kan jag lika gärna köpa "från en bulgar". Jag känner till en M3 E36 Cab som har dessa kolfiberpaneler (med lite rött/gult) från fabrik (via Individual) ser bra ut helt klart. Dock så hade lamineringen släppt på ett ställe, dvs delat sig från konsolen, mindre snyggt men det går nog att fixa. En beg del skulle funka, men då får det inte finnas några skador, typ att gelcoaten är "chippad", sprickor eller liknande. Mindre, polerbara, repor är däremot OK. Dessa delar växer inte på träd, o skall jag köpa begagnat så får det inte kosta mer än max 60% av nypriset då jag har hyfsat bra rabatt hos BMW, o jag tror/hoppas att rabatten även gäller "Individual delar". | |
|
Jaha...Ringde BMW, mittenkonsolen kostar lite drygt 8000, MEN den har utgått o går ej att beställa påstår de... Verkar som att alternativen är: 1: Hitta en beg del i fint skick (omöjligt?) 2: Hitta OEM-identisk väv (oxå omöjligt?) 3: Drapera befintliga delar med kolfiber (enklast/troligast?) Frågan är då om nån har kontaktuppgifterna till Bulgaren eller om nån kan länka? |
|
|
Verkar ju dock inte ha lyckats med färgen. "The first image shows an E36 M3 GT version with weave pattern matched to original BMW version" Länk ///Stefan |
|
| Det står att det är "matched weave pattern" vilket ser ut att stämma, fast jag tror "ränderna" går åt andra hållet på OEM. Väven däremot är inte lik för fem öre...Har sett att det finns några i USA som påstår sig ha kvar OEM-delar, men vete katten om man vågar nu när man vet att den är NML (Nicht Mehr Lieferbar). Priset på de länkade grejerna är dock rätt OK. | |
|
Länk Varsågod :) |
|
| Tror inte att han vill bygga banbil av cabben :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.