|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
d8: Contiicecontact 225/45R18 XL, alltså inga RFT. Däcktrycket brukar jag sätta mellan rekommenderat för min och max, alltså det som står vid dörren. Har förövrigt alla dubb kvar, bra skit (iofs "korrekt" inkörda) |
|
|
Har exakt samma typ av däck, andra säsongen nu och enbart lite problem med antispinn runt 100. Hade inga släppta dubb när jag satte på dom, dock några dubbar som har täckts av något som ser ut som smällt gummi. Någon som har koll på vad det kan bero på? |
|
|
Än bättre lär det bli ska du se, förr gick knappt att accelerera annat än väldigt mjukt oavsett hastighet. Nu funkar det alltså mycket bättre överlag. Bild? |
|
| Någon som kör Hakka R2 på F31 335d? Skulle vara bra om någon kunde bekräfta att det fungerar bra map antispinn och farthållare innan jag handlar. Rekommendationer på 18" dubbfritt till ovanstående bil mottages gärna också :) | |
Verdi |
Bilar med xDrive har inte problemet med antispinn/farthållare. |
|
Har fixat 2 nya däck till uppsättningen nu då jag fick punktering på ett däck I mars och funderar över vilken axeln jag ska placera dem på sen. Brukar resonera som så att sommardäcken kör jag enligt principen; de bästa fram för att minska risken att tappa styr förmågan vid en eventuell vattenplaning då jag anser vattenplaning vara den största faran under sommarsäsongen. Allt under 2 mm känns inte ok även om det är lagligt. Till vinter tänker jag att jag vill ha de bästa bak, då risken vintertid är störst att baken släpper och därför behöver extra kött. Framdäcken anser jag klarar uppgiften så länge de är lagliga och alla dubb är kvar....... vad tror ni om detta resonemang, bomba på! |
|
|
Bästa däcken skall alltid vara bak. I oändliga tester och tidningar är det alltid bästa bak. Har sett test med en leksaksbil och simulerat bra/dåliga däck bak... Med dåliga däck bak kommer kastet som inte går att häva.... |
|
|
Ja, rekommendationen är ju så men är det bara jag som hellre överstyr än understyr då jag tycker att det är enklare att häva eller för den delen kontrollera baken? Men det är klart, släpper det ordentligt i bak så är det kört men det är en större tröskel dit vad gäller vattenplaning. Upplever det som att det krävs mer för baken att släppa än främre hjulparet vid regn. Med dåliga framdäck räcker det att ta en rondell aningen för snabbt för att du ska va påväg ut. Motargument? |
|
Verdi |
Skit samma i rondeller och sånt. Det är väl när man ligger och kör om en lastbil över en mittsträng som man inte vill tappa bakänden? Kan vara svårt att återta kontrollen om man ligger en bra bit över 100 km/h... |
| Mjoo, men är det såpass mycket regn så lär man nog anpassa hastigheten därefter. Det med rondeller är lättare hänt, behöver inte vara alltför blött och avsaknad av dosering i rondellen gör mycket trots låg fart. Men det är klart, ett filbyte som du beskriver är klart värre om baken släpper. Hmm, konsekvensen är ju även den bra mycket värre på motorväg.. bästa bak känns helt plötsligt lite vettigare! | |
| Jag satte precis på mina 225 55 R17 från min förra f10 efter lite forskning och det funkar bra men vad säger panelen? | |
|
Tittar på olika vinterdäcks paket hos bmw för f30 på hemsidan: Länk kan inte riktigt bestämma mig. Funderar på någon av dessa: 393, 397, 658. Gillar mest utseendet på 658an. Vad säger ni?:) Bilen är F30 Mpaket, alpinvit. |
|
| Hittar inte 658:an?! | |
| gaspo: starta hjulkonfiguratorn, välj bmw 3 serie, sedan F30LCI LONG. Välj sedan modell t.ex 328 och slutligen färg. 658an finns längst ner i listan du får upp med fälgval. | |
|
Thx! Fin alla du nämner men Diggar 393! Annars förutom dom du nämner är ju 395,415 fina. Bara min åsikt. Smaken e ju delad :-). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.