|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Sb: Tack för redogörelsen :) Jag läste det du skrev innan jag bytte min packning och kollade extra noga i spåren där vid halvmånarna, och det var inget koks. Bara lite olja som jag försökte torka ur. Var inte snustorrt när jag la dit packningen dock. Det har läckt precis som det ser ut på bilden. Men som sagt det kanske blev bättre nu, har inte kört mer än tillbaka från garaget där jag bytte packningen och så kände jag bränd lukt när jag kom hem för att parkera. Det blir nog den isolerade varianten för mig om jag ska byta vevhusvent. Det kan ju för övrigt vara bra att göra detta i förebyggande syfte. F-tar: Tack, då ska jag beställa dom innan bytet. |
|
| Jag hade heller inte ngn packning på tub, varken vid halvmånar eller ngt annat. Anledningen är att jag tidigare bara använt det på de ställen där man t.ex har ett kamöverfall som går där packningen sitter. Man behöver aldrig använda det heller men det är inte fel. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Ok bra, Om det såg/ser ut som på min bild så torka rent detta ordentligt runt kontakten och ventilkåpans framkant och naturligtvis på kylslangen också, så får du köra några mil och inspektera igen. Det var så jag märkte att mitt problem var återkommande. Sen tror jag att jag hade läck i bakkant, för om man stack ner huvudet vid utrymmet vid höger fjäderbensinfästning så kunde man känna en trist doft därifrån, troligen hade det droppat på katalysator eller så. Det räcker ju med en droppe och tar lite tid att "bränna bort". |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.