AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.128

Elfel 530i Touring

bo
2
bostefanand
530i Touring -01
Har fått ett mystiskt elfel på min 530 touring! På morgonen när jag skulle starta så bara "klickar" det i startmotorn,,lampor glöder (flämtar). Batteriet är sprillans nytt så de diagnosen tror jag vi kan skippa! Satte dock laddare på batteriet, men det verkar vara full sprutt på det! Jag gissar själv på nån typ av kortis! Nån som har erfarenhet av liknande problem? Kan det möjligtvis vara den omtalade kabelhärvan i bakluckan som spökar?
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Kolla alla jordanslutningar i motorrummet , jordfläta till motor osv.
Har du mätt på pluspolen som sitter på motorn också ?
Om du inte har full sprutt där så ligger kanske felet i kabelstammen till framdelen av bilen.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Kom det plötsligt? Före, efter, eller i samband med batteribyte?
Det händer ju faktiskt att nya batterier är defekta.

___

Min bil: Länk
bo
2
bostefanand
530i Touring -01
nytt batteri för ett halvår sedan. Kom på att innan jag parkerade bilen på kvälen för så slutade torkaren på bakrutan att funka! Lyckades starta bilen med hjälp av startkablar,,,,misstänker nu att det trots allt blivit kortis i batteriet så det inte tar emot laddning korrekt! Det blir ett test i morgonbitti! körde dock några km efter starthjälp och stängde även av bilen en halvtimme,,,inga problem att få igång den då iaf! Tack för tips,,,återkommer om jag inte hittar felet!
Kolla framtill vid luftfiltrena så dräneringen inte är tilltäppt är den det så kan kontakten till bromsservot bada i vatten.
Lyft även på mattorna fram och bak och känn att det inte är blött där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.