|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har entligen tagit tag i alla små saker som stört på vår BMW och nu återstår glödstiften. Jag tänkte först "lätt som en plätt" av med insuget och sedan byta stiften. MEN! så började jag googla och läste att det inte är helt ovanligt att man drar sönder dom när man ska ha ur dom gammla stiften. Är detta vanligt? jag har allt mekat en hel del men aldrig bytt glödstift innan. Har sökt en hel del här på forumet men hittar inte så mycket info om själva bytet.. Någon guide kanske? eller goda råd? TACK! /Joel | |
|
Länk Finns en risk att dom koksat fast,men det går att tillverka ett slagverktyg som man gängar fast i resterna om någon brister. |
|
|
Tack hp28z. Är det en god ide att låta lite WD-40 göra underverk en stund innan man ger sig på dom kanske.. Någon som vet om kall eller varm motor är att föredra? |
|
| Ljummen motor är att föredra. Varmkör motorn först så svalnar den till lagom temperatur under tiden du river. | |
|
Hej! Står i garaget och håller på att byta stiften. Behöver man ha något fett/pasta när man skruvar i dom nya stiften? Stiften skulle väl dras med 20Nm. Tacksam för snabba svar. |
|
| Nej det behövs inte smörjas. | |
|
Gick det bra med stiften? Var inget problem då jag bytte på min 320d. Det bökiga var att ta bort insug mm. för att komma åt dem. |
|
|
Ja det gick fint. Mina stift lossade så snällt. Tag en eftermiddag efter jobbet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.