|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Jag har en 530i/5 -93, alltså med M60B30 motorn och 5-vxl manuell låda, som inte går som den ska. Det började med att jag skulle till affären, märkte då att den gick lite ryckigt men tänkte inte mer på det. Då jag kört ett tag och var på väg hem så gjorde jag en omkörning och varvade ur den ordentligt, sedan då jag var nästan hemma igen så märkte jag att att den kändes riktigt slö vilket den inte gjort innan. Provade även att varva upp den då jag stod på parkeringen hemma men den var inte alls lika rapp som den brukar. Den vibrerar även kraftigt på tomgång vilket den inte häller gjort innan! Testade rycka kontakten på LMM men blev ingen skillnad alls på gången, kan det vara LMM som gett upp som ger dom symptomen eller har någon en annan idé på vad som kan vara fel? Ska tilläggas att den gick "som ett skott" innan! Är ny på forumet så ber om ursäkt om det finns en liknande tråd redan. Mvh | |
| Kolla efter felkoder om du har möjlighet till läsare. | |
| Har tyvärr inte möjlighet till det. :/ | |
|
Ok ber om ursäkt..du har ingen obd på din bil antar jag (såg årsmodell nu)..? Kolla tändstiften hur dom ser ut , är det någon som skiljer sig åt kanske den bråkar för dig. Ett stift som missar gör att det vibrerar , kolla även slangarna vid lmm så dom är sprickfria. Mvh |
|
|
Tror det sitter obd1 uttag men är osäker, har inte haft bilen så länge så. Tack för tipsen, ska kolla upp det! :) |
|
| Ok har ingen aning när uttagen kom på bilarna.. | |
|
Hmm känns som det är något större fel.. Tänkte ta bilen bort på macken nu ikväll då jag märker att den smäller/knackar rätt mycket vid belastning och motar vid gaspådrag. Var otroligt slö och gick inte att köra alls om man inte var väldigt lätt på gasen. Knackar/smäller dock inget när man inte belastar den något speciellt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.