|
|
|
|---|---|
|
Min 540 har ingen ork och blöddrar.. har upptäckt att det Skramlar om ena katten.. hur uppför sig bilen om den är trasig? | |
|
Om katten är trasig kan innehållet kanske hindra avgaserna att gå ut och avgassystemet blir täppt. Vet ej hur bilen beter sig i detta fall. Har du kollat felkoder ? |
|
|
Har kollat felkoder men dom är svåra och tyda.. Det står om förvärmnlng på lamdsonder och frånkoppling av Cyl 1,2,4. Har inte fått någon bra förklaring på vad det betyder. Mvh fredde |
|
|
Frånkoppling av cylindrarna betyder nog att något i systemet har slagit av tändningsgnista o bränsle till cylindrarna därför den bluddrar då den inte går på cylindrarna . Kanske hjälper med nya stift eller andra tändspolar ? Vet ej riktigt vad förvärmning av lambda är men du får googla lite på det, |
|
|
Det är ju det som är det jäkliga.. har bytit stift och prövat med Nya spolar och det är samma ändå.. Blir inte riktigt klok! Har googlat lite och det jag kom fram till var stopp i någon Av kattarna. Vem vet? har ju ingen lust och byta och så är det inte dom Mvh fredde |
|
| Jag förstår ur du känner dig..är inte roligt att byta delar om man inte vet att det avhjälper felen. | |
|
Hur och med vad är felkodsläsningen gjord? Du bör göra felkodsavläsning med något system som är anpassat för just BMW för att få ut felkoder i detalj och i klartext. Kommer du åt att lossa katalysatorn för en kort provstart utan denna inkopplad?OBS! tänk på att det kan slå ut "eldflames" från grenrören, så ha se till att skärma av det som kan börja brinna...! Skrammel i katalysatorn är inget bra tecken - det tyder på att monoliten har lossnat och då kan den som sagt sätta sig på sniskan och strypa flödet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.