AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
450

BMW återkallar 20500 bilar!

Mathias H
Bilarna är 323 och 328 från årsmodell 99 eller nåt sånt. Sidoairbagen tycks vara problemet.
Det här brukar väl inte hända BMW så ofta?

Kowalski
Sådana småblessyrer verkar hända de flesta biltillverkare nuförtiden. Tycker det är bra att bilindustrin tar sitt ansvar. Har för mig att när E46:an kom kallades en stor del av de tidiga årsmodellerna in för bromsproblem. Och nyligen var det väl X5 som de hade något problem med där bilar fick återkallas.

Sen att svensk journalistik i media med Saab och Volvo i ryggen gärna förstorar upp konkurrenternas problem (se bara vilket jäkla liv i media det blev när Audi/VW återkallade bilar pga bromsproblem) gör att det lätt blir lite snedvriden hysteri över det hela. När sedan Volvo S80 och Saab 9-5 hade motsvarande problem kunde man läsa om det i en två raders notis i de större dagstidningarna...hmmm.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Jag har iallfall sett ett antal gånger att Volvo och Saab haft problem på första sidan !
Och sedan kan det bero på att just den dagen så fanns det inte så stora nyheter så då lägger man ut dom artiklarna på första sidan, och vips så har man sålt fler upplagor än dagen före (detta funkar även på Bilsports tidning när dom skriver BMWspecial på framsidan) !

Länk
Har för mig att volvo återkallade att stort antal S80 eftersom den riskerade att tappa hjulet.
Det låter mycket allvarligare tycker jag.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Polisen hade väl fel på sina V70s också, och det stod på förstasidan på både Expressen och Aftonbladet !

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
eh vissa 850 / v70 brann ju helt mysteriskt upp också. Låter rätt farligt med :)
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
jag jobbar som bilmek på en märkesfirma. kan säga det att det hela tiden kommer saker som skall fixas på bilarna. massa massa småsaker som skall fixas och saker som skall bytas och kontrolleras. mycket mer än vad som kommer ut i tidningarna.
jag tycker bara det är bra att de kallar in bilarna och fixar till grejjorna.
sen kommer det ofta programvaruuppdateringar till motorstyrningen och automatlådor etc som fixar små grejjer i styrprogrammen.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
skulle bara meddela också att oftast låter det värre än vad det är i tidningar etc.
många bilar som tas in för kontroll har ej de felaktiga delarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.