|
|
|
|---|---|
|
Hittade tändspolar på denna sajt. Länk Den första Boschen verkar ju inte passa till min bil då det står "årsmodell 02-2010 på den och min bil är en -07. Den andra däremot av märket "Bougicord" verkar passa. Någon som vet om det är bra grejer eller finns det kanske andra spolar på andra sajter som är "the shit"? Tur att det verkar ruggigt enkelt att byta tändspolar i alla fall.. | |
|
Följdfråga: Min engelska är lite dålig vad gäller vissa tekniska termer. Jag gissar att när folk pratar om "coils" och "coil packs" så menar dom tändspolar? Vad betyder "injectors"? Det var någon på bimmerpost.com som menar att vissa problem beror på problem med "injectors".. |
|
|
Coils/coil packs är tändspolar, och väldigt lätt att byta. Injectors är spridare om jag inte minns mig fel |
|
|
Om du går in på realoem.com och knappar in ditt chassinummer (sista sju siffrorna/bokstäverna) och sedan klickar dig fram till motorelektronik - tändspole/stift, får du ett art.nr. Länk Gör du sedan en sökning på det art.nr. på mister-auto, får du fram....boschspolen: Länk Söker du på det gamla avslutade BMW-art.nr. får du fram båda spolarna som alternativ: Länk Med andra ord lär båda spolarna passa din bil. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.