AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
689

E46 startstrul (nyckelproblem)

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Tja.

Jag köpte ju för ett tag sen en 330 E46 2001 (import) med kass motor som jag bytte motor på osv. I princip direkt efter motorbytet (typ 3-4 starten med nya motorn) så började bilen att strula, den ville inte starta utan tändning gick på som vanligt men inget hände när man vred nyckeln till startläge.

Efter många frustrerade försök så har jag hittat ett sätt som funkar och det är att när bilen inte vill starta så får jag ta ur nyckeln ur tändlåset och låsa bilen och hålla inne så att funktionen för att hissa upp alla fönster går igång. När jag hör att relät drar så brukar det räcka och vid startförsök så går den igång. Ibland får jag göra om det fast att jag håller inne lås upp knappen och när rutorna börjar hissas ner så försöker jag starta och så går den igång.

Ibland så kan bilen starta med viss fördröjning dvs att jag vrider runt nyckeln och håller kvar den så kanske bilen startar efter 1-3s efter att nyckeln kommit till startläget.

Felet kommer inte jämt men typ 50% av gångerna när man stänger av bilen och ska iväg igen inom säg 30-60min så inträffar felet, när det väl inträffar. Jag kan inte dra mig till minnes att jag nånsin haft problemet direkt på morgonen eller när bilen stått på jobbet en hel dag och jag ska hem igen utan det är bara vid täta omstarter så att säga. Felet finns där även om man byter nyckel och försöker med den andra så det borde inte va själva nyckeln det är fel på för det har inträffat med båda nycklarna.

Jag provade att söka men hitta ingen tråd som matcha mitt fel direkt, jag må va kass på att söka men är det någon som har något tips på vad felet kan vara?
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Ingen som har stött på något liknande?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.