|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Skulle behöva byta mina batterier som sitter och driver displayerna för trip- och totalkörsträckan. Då man kör bilen så fadar dessa mätare ut men är helklara då bilen har stått. Misstänker instrumentbatterierna. Någon som vet vilka batterier som sitter i en E34:a 1992, 5.18i? Vore bra att kunna köpa hem innan man plockar ner. Skall de nya laddas innan man monterar dem? Ulf | |
| länge sen jag bytte på min e28, men borde vara samma på e34, dock minns jag inte vilken sort det var, om ingen annan svarar så googla på det, vill minnas att det finns många trådar om detta, du skall ladda dom innan! | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, E34 har inte några batterier på instrumentklustret. En riktigt svår myt att slå ihjäl verkar det som! :-) Däremot brukar kondingarna sluta fungera efter ett tag. @Topgun007 : Av en ren händelse har jag faktiskt ett fullt fungerande E34 518i instrumentkluster över (då jag ska skrota min 518i) - hör av dig via PM om du är intresserad. |
| hur har nyare bmw? eller det e helt annorlunda? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
På E34:an skrivs totalsträckan in på kodpluggen (som sitter bak på instrumentklustret). E34:an hade två typer - den enkla som bara satt i 518i/520i och dieselmodeller - den vanliga som satt i resten av modellerna Kodpluggarna ser olika ut mellan de enkla och vanliga instrumentklusterna. Såhär ser de ut (blå är vanliga och grön är enkla) Länk Länk I den allra första generationen av det vanliga instrumentklustret satt faktiskt kodpluggen i kabelkontakten (som i sin tur satt fast i instrumentklustret). Vet inte hur tex E39 och nyare modeller har det. Men gissningsvis något liknande (fast mer avancerat och svårforcerat såklart). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.