|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hittat original fälgar till min E61 (520) på blocket, men dessa har suttit på en E60, passar dessa även på E61? ...möjligen en löjlig fråga, men jag har ingen aning :-) | |
| E60 har olika fälg bredd bak och fram. Det har inte du på din e61 | |
|
Min M525-08 har lika fälgar runt om. Även vinterhjulen. Däremot har de 4-hjulsdrivna andra fälgar, (offset) Mvh Jonas B |
|
| Sååå, med andra ord passar inte e60 fälgar till min e61? ...lite oklart | |
|
Man kan ha olika fälgbredd bak och fram, det har jag t.ex. på sommarhjulen, men inte på vintern, så JA de passar, om du inte har fyrhjulsdrift. BMW CS #5206 |
|
|
Vissa 19" med olika bredd fram och bak kan sitta trångt bak på E61, t ex style M172. Vissa ha lyckats montera dessa utan skrap medan det tar i på andra. Löses ju ganska enkelt med en spacer på 5-10mm. Är det fälgar mindre än 19" eller fälgar lika breda fram och bak så är det samma dimensioner på E60 och E61. ___ //Ulf |
|
|
Som Programmer mfl. skriver... E60 och E61 kan ha samma fälgar. Endast x-modellerna har annorlunda fälgar. På sommar kör jag på just 19" Style 172 (8,5" ET18 fram och 9,5" ET32 bak) och för att det ska funka har jag en 10 mm spacer bak. Se bild... Länk . Som vinterhjuls-uppsättning har jag 18" style 135 8,5 runt om, utan spacer bak. Är det någon specifik fälg du tänker på? Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy >> Heter din skönhet FXN XXX , gått i Malmö innan ? // henrik |
|
|
Houke: Nja, nästan iaf. FXZ XXX. Stämmer att den kördes en del i Malmö där förra ägaren delvis bodde. Känner du till bilen? Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.