|
|
|
|---|---|
|
Tja, besiktiga bilen idag med blankt papper (första gången) De sa att det var en felkod på den Dvs P3090 Vad jag googlat fram så är det högtryckspumpen. Nu är min fråga jag har bara haft den i 3 månader från handlare, Är det någon motorgaranti på den? Den är importerad från Tyskland. Den har bara gått 3700mil. (Finns papper på att det stämmer från Bmw själva) Det kanske inte är motorgaranti. Första inlägget på eran sida förresten :) | |
|
Du har alltid 6 månaders reklamationsrätt när du köper från firma. ------- //Lövet |
|
|
Har du tur kan du kanske ta det på maskinförsäkringen, kolla dina försäkringsvillkor! Annars har du nog ingen gällande garanti, vad står det i köpeavtalet från firman? Du fick inte med någon extra garanti typ solid eller liknande? |
|
|
jag vet inte om jag fick någon sådan, vet att jag har 6 månaders prova på försäkring i alla fall. Blev ju så ivrig när jag var där. :) Ska kolla upp det där till imorgon. Har redan varit i kontakt med försäkrings bolaget redan efter 2 veckor då någon jävel repade bilen så jag fick hosta upp 3000:- Jävla svin. |
|
| Vilken firma har du köpt bilen på? | |
|
Nog har du väl helförsäkrat och därmed maskinskadeförsäkring upp till typ 10.000 mil ? Ring försäkringsbolaget så löser de säkert ditt problem. Du har rätt att reklamera fel upp till och med 6 månader efter köp hos handlare enligt konsumentköplagen, MEN handlaren kan neka och hävda att felet inte fanns när du köpte bilen och då ligger ni i tvist. |
|
|
Företaget där jag köpte bilen heter Bilcity-Superbike i göteborg. Jag tror inte jag har något i köpeavtalet. Vad kan det kosta att byta ut den själv då? Felet kommer ju inte varje dag utan ibland när jag gasar riktigt hårt med bilen. Det är helförsäkrat genom folksam. En sån där prova på försäkring som jag tror ska täcka allt de första 6 månaderna. |
|
| Du måste ha motor försäkring på bilen genom försäkringsbolaget spelar ingen roll om den är importerad möjligt vis kan du betala lite högre själv risk på grund av att den är importerad. | |
|
Maskinskadeförsäkring ingår i halvförsäkring. Dock är det inte alla bolag som ger det på importerade bilar. Bilcity-Superbike är värt att googla för den som funderar att handla därifrån. Enkelt förklarat så tror jag callepettersson gör bäst i att försöka lösa det här på egen hand. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.