|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter 613M (18") som fälg till mina framtida vinterhjul på min F11:a men har svårt att finna dem på de vanliga ställena, såsom Leebmann24.de osv. De finns via ÅF i Sverige för 5.030:- styck, men även efter min klubbrabatt på 10% blir det ganska så dyrt, minst sagt, eftersom det är cirka 1.000:- mer per fälg gentemot listpriset i Tyskland. Är det någon som känner till en handlare i Tyskland som även skickar utomlands? ---- BMW CS/SC #6212 | |
|
Är det en ny fälg till F11 för 2014? M fälgarna heter ju M350 18" och M351 19" tidigare till F11. Normalt brukar Länk dem ha fälgar till bra priser och jag har köpt flera gånger därifrån, både Hartge och andra fälgar, men de har inte den fälgen just nu vad jag kan se men förslagsvis mailar du dit så fixar de säkert hem. /Anders |
|
|
Anders, ja det är en ny fälg som kom med LCI:n och som ersätter 350-fälgen. Vägrar köpa en icke-LCI fälg och i "värsta fall" så kan jag få 351:an ganska så billigt från Tyskland, i så fall skulle jag ha samma fälg åter runt :) Men helst vill jag gå ned i storlek för bättre vinteregenskaper - speciellt med Sälenveckan i glatt (!) minne. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
"åter runt" = året runt /Slarvpelle ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Inte sugen på 434M 20" till sommarhjulen? Grymt snygga! Annars gillar jag hur du tänker. Kör samma strategi själv. Har 19" 403M för sommardäcken och har en uppsättning 400M med vinterdäck väntandes på däckfirman. :) Kändes rätt med M-fälgar även till vintern. |
| Kan du inte bara maila och fråga ex Leebmann? De har säkert inte lagt in dem på webben bara. | |
|
Lite O-T men: Tycker också M-fälgar till vintern känns helrätt. Vi har ju en lång och trist vinter här i svedala så självklart ska bilen vara lika fin då :) Har samma sommarhjul som dig Verdi och har 441M liggandes hos min lokala däckgubbe nu med vinterdäck på ;) Ontopic: 613M är mkt snyggare än 350M tycker jag, 613:orna borde väl dyka upp snart hos de gamla vanliga inköpskanalerna tycker jag? |
|
Verdi |
Michael561, 441M var ju nästan snyggare än 400M. Är den egentligen till 4-serien? Gillar även 442M. Men det är lite för sent påkommet nu. :) |
Verdi |
ps. Håller med om 350M. De är inte särskilt lyckade alls. |
|
441M är väl standard fälgen om jag förstått det rätt till 4-serien med M-Paket. Jag tycker de är lite snyggare än 400M då de påminner lite mer om 403:orna. Hur som helst så är 400M också snygga och särskilt när alla andra kör runt på 16" ;) |
|
|
Jo, jag hade också hoppats att de skulle dyka upp nu när även en del tyskar börjar intressera sig för vinterdäck. Kanske det bara är en tidsfråga? har alltid haft M-fälgar på vintern och kört uppställning original 18" på vinterkängorna och 19"-optionen på sommartofflorna - och det tänker jag inte avvika ifrån. Hellström - Jag har mailat Leebmann, men han jag pratade med visste inte när de skulle bli en del i sortimentet, tyvärr. Himla bra service annars på Leebmann, måste jag säga! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.