|
|
|
|---|---|
|
Hey jag har en 740 från 99 där instrumentbordet hade slutat funga visade inte fart och varvtal, så jag köpte ett nytt dock från en 01a .. men detta fungade inte när jag kopplade in nya instrumentet slutade antispinn systemet att funga, satta jag tillbaka gamla instrumentet fungade det fint .. men inte med nya.. jag beställde därför ett från en av samma årsmodel, samma motor och låda, men antispinn fungar fortfarande inte , men gjorde med gamla instrumentet.. nu har jag då råkat slarva bort den gamla instrumenten, så nu har jag inte nummer ppå org längre kan man programmera den nya jag har så den passar bilen och antisladd börjar funga igen? eller måste jag ha exakta instrumentet som det gamla ..? tacksam för svar | |
|
Du behöver koda om instrumentet men BMW vägrar göra det om du kommer med ett begagnad! :( |
|
|
Som sagt, instrumentet måste anpassas - kodas in - i nya bilen. Ditt instrument från 2001 skulle ha fungerat... Den viktigaste infon är din bils VIN, som måste matas in. Med BMW Scanner 1.4.0 fixar du allt utom mätarställningen, såvida den inte skall ökas på för att bli korrekt. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.