|
|
|
|---|---|
|
Jag blev lite irriterad på bilprovningens besiktningsman vid senaste besiktning. Det finns ju en angivelse i idrive datorn om när nästa besiktning ska utföras. Jag begärde efter att bilen blivit godkänd att de skulle lägga rätt datum för nästa besiktning i "next legaly mandated inspection" fältet men dem gör tydligen inte sånt. Av ren nyfikenhet så ringde jag till både Carspect och Ditec och frågade om dem gör det. Inte heller. Det tycker jag är dålig service! Jag kan tänka mig att BMW gör det åt mig när jag ska ha nästa service om jag snällt ber om det...eller? | |
|
Funktionen i Idrive är ju något tyskarna kommit på, varför skulle något svensk besiktningsorgan gå in och ändra i din bil. Ska dom ställa klockan åt dig också? :) På min 745a bytte man lätt datumet själv. Jag satte 2020 så slapp jag se det mer. Går säkert på din bil också! |
|
| Jag trodde sånt kunde man göra endast genom OBD ? | |
| Nu såg jag att den uppgiften kunde man enkelt mata in självt... | |
| Precis ;) | |
|
Som Japmax: tyvärr är ju iDrive ett rent BMW-påhitt och har inget med bilprovningen att göra. Annars är ju din ide inte fel, för jag tror du menar att fältet skulle finnas via OBD-anslutningen som är standard på alla EU-bilar? Det kanske blir så en dag, vem vet? Det vore ju inte så dumt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.