|
|
|
|---|---|
|
Här är en tråd som handlar om M135a: tillgångar och brister.Det kan vara intressant och vi delar med oss av våra erfarenheter om detta. Själv har jag sett att motorhuven ej ligger riktigt jämt i framkant,ska kolla med BMW om det kan justeras,det finns justerskruvar under huven. ///bmwlars | |
|
Jag ogillar: - Högt vindbrus. Vet inte var det kommer ifrån (backspegelen, dörr eller fönster som behöver justeras?) men det låter som rutan är öppen fast den inte är det. - För långa intervaller i autoläget på vindrutetorkarna. - Golvmattan (standard gummi) är alldeles för hal i längsled. Jag gillar: - Köregenskaperna och motorljudet! - Måttlig förbrukning trots prestandan. - Funkar kanon som vardagsbil (jag har xDrive och dynamiska chassiet med comfort-läget). |
|
|
sg, jag vet en bekant som hade problem med vägbrus på förarsidan på sin E91. Hade inne den på BMW utan resultat, sen fick han ett ordentligt stenskott och tvingades byta ruta. Då visade det sig att rutan inte var korrekt monterad från fabrik så han fick BMW att ta den kostnaden och bruset försvann. Det var inte särskilt högljutt och hördes i princip bara för föraren. __________ Mvh Grelle |
|
|
Sg, 08- med nästan 13000 på mätaren, inget brus någonstans, min förra e91 var mer bullrig! Är ljudkänslig. Gällande topic, förarstol sidostöd dåligt tyg. Bmw vill ha 5000 för att laga :/ Uselt halv och helljus. Liten bensintank. Går ej att hoppa 10-tal med farthållare.. Ingen spärr på automatlåda/paddlar om man råkar göra en nedväxling för mycket :) |
|
| LfD: De pratar om M135i (nya 1-serien F2x) och inte 135i (gamla 1-serien E8x). | |
|
Tack Chris87. Ooops.. Sorry dudes... Jag som kände mig så engagerad ;) |
|
|
Kan tillägga att alla som kör F20 /F21 Är välkomna att komma med synpunkter! LfD: starta gärna en tråd för din modell! Med vänlig hälsning, Bmwlars |
|
|
sg: Har inget vindbrus från min dörr,måste vara något som BMW kan åtgärda. - Däremot när man kör fort så kan man tro att man missat dra upp något fönster eller takluckan inte är helt stängd. - Angående helljus assistansen så tyckte jag att den inte funkade som den ska, men sist när jag körde funka den bra... - Vindrutetorkarna intervaller funka sist som dom ska, gick att justera med ratten till långsam eller snabb, får se nästa gång om det funkar lika bra igen, - Annars fungerar bilen mycket bra jag är hel nöjd med den, har nu kört 244 mil. Har appen BMW Connected så ser man i sin Iphone bilens miltal, och var den står parkerad på kartan mm.. - Kör X3a: till vardags i arbetet , M135a: när jag är ledig som oftast blir på helgen. ///bmwlars |
|
|
- Jag har problem med att det ibland blir immigt i kupén, allt annat lika (dvs allt står på automatik och det normalt inte uppstår), någon som känner igen detta? - Motorluckan, håller med ovanstående talare, jag måste trycka till lite på vänsterkanten för att den skall stänga ordentligt |
|
| Cederborg: har du recirkulationen på auto? Testa att stänga av automatiken isf så att du hela tiden får luft utifrån. | |
|
Tror jag har provat alla kombinationer, cirkulation av auto, cirkulation av manuell, cirkulation på. Fläkt på manuell, fläkt på auto, fläkt av...... Det märkliga är att det normalt inte är några problem, bara ibland så immar den igen utan att jag ställt om något och utan att jag själv (eller bagage) kommer in ovanligt fuktiga eller dylikt. Det verkar nästan som något spjäll stänger utan att det är meningen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.