|
|
|
|---|---|
| Har en E39 touring -03 som jag är toknöjd med, så nöjd att jag tänkte byta ut den bedrövliga Renault Clion mot en BMW till för att ha som "andra" bil. Budgeten är 20,000kr. Vilken modell bör man satsa på för dem pengarna? Vilka är mest prisvärda och vad ger mest för pengarna? Inser att jag inte får en ny bil... | |
| en till 39a =) en 528/523 innan facelift. hitta ett ex som ligger bra på vägen bara och verkar bra i chassit och strunta i fälgar och styling som säljaren vill ta betalt för så kan du nog få en riktig vettig för 20 000 kr. | |
|
Håller med där. E39 är väl de vettigaste du kan få i den prisklassen. Alt en senare modell av E36. Har du en clio idag så antar jag att du inte är i behov att ha 2 stycken stora bilar i form av E39 då du har en touring som sköter den biten? Tycker 20 tusen är en lite knepig prisklass. Om man ser till din fördelning på bilar idag så hade jag personligen väntat ett tag och sparat några tusenlappar till och satsat på en e46 i stället. |
|
| För 20 kkr är det nog bara skicket som avgör oavsett bil. Hitta en så hel och ren du kan och gärna med desperat säljare! | |
|
Tja, tipsen jag har är väl att kika efter antingen E39 (523/528) eller lite roligare vagnar.. typ E46:or företrädesvis 323 eller 320 möjligen 318(inte lika "kul" som de sexcylindriga alternativen, men snålare :)). Kanske svårt att få en riktigt fräsch 323:a för 20 papp, men resten av alternativen jag gav dig är nog inte svårt att finna kring den summan.. Mvh Janne. |
|
|
satsa på en E36 med 4 dörrar och 6 cylindrar. Vi hade en 320i-93 och det var en av de roligaste bilar jag haft. Visst ingen raket men kul muller, bakjulsdrift och bra kvalitetskänsla trots 18000 mil på mätaren, samtidigt som den kör ifrån det mesta standard från 90 talet och håller jämnt skägg med moderna bilar. Vi hade en svensksåld 93a med klima som funkade klockrent. Vi köpte den för 17 och sålde för 17900, hade den mellan 07-09. Utan tvekan en av de bästa bilarna vi haft. Dock ingen antispinn/antisladd, så bra vinterdäck rekommenderas... vet att det finns pärlor till vettiga pengar. Vår va jättefräsch invändigt och knappt nån rost. |
|
| Jag hade kikat om det kanske finns en fin 316ti E36 99-00 dvs. 1,9l. Går fint och snålt ser ok ut såvida rosten inte gjort intrång. | |
| "Mest för pengarna" är väl en definitionsfråga men en e38 i skapligt skick går att finna för dom pengarna. | |
|
En E46, 320 eller 318, skön och snål - massor av eftermarknad och reservdelar samt relativt billig att försäkra. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Håller med föregående. En E46 helt klart. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.