AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.024

montera stänkskydd

Nu har jag äntligen fått mina BMW stänkskydd till 328:an men ingen bruksanvisning för montering :-/

Någon som kan detaljerna? Hur clipsen skall sitta? Borrhål?

....snart slut på smuts o grus -stänk på bilen!! :-D Varför monteras inte dessa original? Man sparar ju på lacken med snygga fungerande stänkskydd. Plus att det är schysst mot de bakom som inte får stenskott av mig lika lätt.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Erito,
Sticker imellan för en fråga....

vad tog dom för dom?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
ca 500 SEK har jag för mig.. billigt jämfört med sliten lack :-)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det var ju inte farligt, tänkte montera innan salt grus och slask sprutar ner hela bilen...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
erito: Med mina jag köpt var det bruksanvisning med. Hojta till hos BMWhandlarn där du köpte dom så får dom ordna fram de:) Clipsen skall bara klämmas med skruven, ingen borrning. Tar ca 5 min per stänkis. Tror jag la en halvtimme med lite framplockande av verktyg.
Mvh
Asken
ok tack Asken! Tog en snabbkoll och tyckte det såg ut som om det inte fanns hål där de borde vara. Tre igenpluggade hål fanns utmed kanten (bara gummipluggar att dra ur), men inget längst in tror jag... nåja, jag gör ett försök ikväll tror jag.

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej
Jag har monterat stänkisar fram på min 328, och nog fick man borra ett hål iplasten för att fästa dom i insidan.
m.v.h Anders
Okay tack Anders.B, tror du det räcker att göra små hål med en syl och dra fast skruvarna sedan eller måste man borra? Något annat tips?

Sådär. Monterade stänkskydden i fredags. Tyvärr fick jag inte låna någon lyft så det blev domkraften istället. Första skyddet var lite lurigt eftersom beskrivningen saknades, men det blev snyggt och funkar bra! Synd(?) att bilen är så j..la låg bara... undrar hur det går till vintern... Någon som har en 330ix Touring till salu? :-)

Använd skydd! Tänk på dig själv och andra :-D

Tänkte bara berätta att jag har kapat mina
stänkskydd fram med c.a 2 cm men dom skrapar
fortfarande i backen vid kreativ kurvtagning. :-D
Går bra att kapa med en rejäl sax eller sekatör...
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
erito:Hej fick du borra när du moterade stänkskydden.
Tänkte själv montera snart.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag fick borra ett hål har jag för mig, och det var en bra beskrivning med. Men det ger sig själv hur dom ska sitta om man kikar lite.

MVH
Hasso
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Var fick du borra.
Det var inte i skärmen va.
master: man borrar i plasten inne i hjulhusen och vid tröskeln. Var noga och ta det lugnt så ordnar det sig nog :-)

6 mm borr för de innersta hålen där plugg och inte skruv används.
3.5 mm borr för de yttre hålen där clips + skruv används.

Tänk på att passa in den lilla fliken i kaross-spåret bak... lätt att missa (fast det spelar ingen större roll)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.