AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.216

Gliptone G11 vs. BMW läder produkt

Hej , saken gäller min veternbil. Den 47-åriga läderklädseln känns efter renoveringen väldigt torr, nästan som papper. Funderar på att använda en kraffitg återfuktande konditioner. Har ni erfarenhet av bra produkter? Jag har i tidigare bilar använt BMWs egen produkt ( har nu hört att det är Sonax med BMW label) men tankarna går oxå mot Glipstones G11 conditioner...
Eller finns kanske något ännu bättre?
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Jag tycker du ska behålla den torra pappersaktiga finishen eftersom det tydligen är så det ska vara original ("Mint condition", som du beskriver bilen som, betyder ju fritt översatt "som när den lämnade fabrik").

Allvarligt, har du torrsprickor hade jag kostat på den en proffsrekond av Colorglo.

Jag använder själv BMWs läderlotion i mina bilar (tycker den luktar gott - lite "häst"), men då talar vi ju om årlig uppfräschning av skinn i fint skick.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Samma här - BMWs produkt funkar finfint för "normalt underhåll" men om du behöver rengöra en väldigt smutsig klädsel eller återfukta en torr en så måste andra medel till. Själv kör jag Leather Master som komplement till BMWs läderbalsam och har (hittills) aldrig behövt komplementera med andra produkter.

----
BMW CS/SC #6212
Finns mycket duktiga och "billiga" sadelmakare i Polen! En komplett inredning (framsäten, baksäte samt dörrsidor) kläs om från ca 10" och uppåt (finns ju en hel del läderkvaliteter att välja på...). Ett klart bättre alternativ än ColorGlo, o det bästa av allt, du kan spara den gamla patinerade klädseln :).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.