|
|
|
|---|---|
|
Är mycket nära att beställa en 320d GT Xdrive med M-paket. Vad tycker ni om denna spec? Något som ska bort eller dit? :) A83 Glaciärsilver metallic 8 200 Klädsel LCSW Läder Dakota Svart 16 300 Utrustning, paket 337 M Sportpaket 34 200 481 Sportstolar 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZCE Advantage Edition 24 900 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 493 Förvaringspaket 521 Regnsensor 522 Xenonljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning ZNN Navigationspaket 21 900 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6NR BMW Apps 6UH Traffic Information 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll Adaptive Drive paket 2VF Adaptive M suspension 2VL Variabel sportstyrning 1CA Emissionskod 248 Eluppvärmd ratt 1 900 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 23 000 322 Komfortöppning 5 800 3AC Dragkrok infällbar 9 800 3AG Backkamera 4 300 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 3 800 423 Velourmattor 1 000 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 1 800 488 Svankstöd 3 000 496 Stolsvärme bak 3 600 688 Harman Kardon högtalarsystem 10 700 6AM Real Time Traffic Information 1 500 6AR Internet 1 000 6S4 Svensk språkversion 2V5 19" M LM fälg Dubbeleker 598 M 7 100 4AD Aluminium borstad 4DL Accentlist Svart högglans Change in paket ZCE 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram | |
|
Haha, allvarligt? Finns det något mer att lägga till? :) Iofs skulle jag bytt ut 544 mot ACC Stop & Go. När jag köpte var den ganska billig ihop med msport. Hellre den än variabel sportstyrning. |
|
| Fin spec! Ihop med navigationen tycker jag headup displayen är väldigt skön. Ser inget i specen jag hade velat plocka bort, förutom möjligen svankstöd som jag personligen inte tycker behövs. Men det vet jag är klart beroende på hur man sitter i stolarna så det kanske du har testat ut. Internet har jag också fått för mig är en rätt onödig pryl, förvisso "bara" tusen spänn men om du nu måste samla ihop till något annat du vill ha.. :) | |
|
Ser bra ut, behåll svankstödet, jag sålde min F31 pga avsaknad av det, fick ont i ryggen vid långkörning. Vad landar kalaset på? Kanske ide att gå upp till 330? Vad blir merkostnaden? Efter att nyss ha bytt från F31 till F11 skulle jag ta en funderare om inte en 5 serie är mer rätt i denna prisklass. |
|
| Hade tveklöst valt till 402 Panoramaglastak. Finns ett flertal saker att välja bort istället om inte budgeten tillåter. HUD är också ett trevligt tillval. | |
| Hade även jag velat lägga till panoramataket och när du ändå har valt till navi pro så är ju HUD:en ett ytterst trevligt tillval som tillför en hel del till upplevelsen. | |
| Jag har HUD på min, och tycker den är helt onödig OM man inte använder navi. Jag gör det nästan aldrig :) | |
|
Håller med Marin där. Jag har också HUD och kan inte säga att det är någon direkt nödvändig utrustningsdetalj. Den enda gången jag känner att det kan vara bra är just om man använder navin. För övrigt så skulle jag personligen inte lägga så mkt pengar på utrustning på en 320d utan istället växla upp till en 330d, men vet iofs inte vilka motorer som finns till GT om det är samma som till F30/31. Men du får utan tvekan en väldigt trevlig bil och inget saknas, utom isåfall lite större motor Såg för övrigt att det nu börjar komma flashar på 4-serie Gran Coupé också Länk /Anders |
|
|
Ja du Ceedjay du spar då inte på krutet :) Vad landar bilen på? Närmar sig säkerligen 600 vallen? Om du nu har den budgeten så är det bara att beställa tycker jag. Nu verkar ju leveranstiden vara i längsta laget. Beställde min i slutet av juli och har fått beskedet att det kan dröja ända tills dec innan leverans:( |
|
| Onödig och onödig, det kan man väl säga om flera utrustningsdetaljer.. Men visst, det är många som inte uppskattar HUDen. Jag gillar att låtdetaljer, fordonsmeddelanden, farthållaren, röststyrningshjälp med mera kommer upp där jag tittar. Panorama hade jag personligen lagt sist på listan, har det själv och visst är det läckert. Men inte 15' kr läckert. | |
Verdi |
Ceedjay, Tycker den är överutrustad och blir nog en rätt dålig affär. Skulle försöka få in åtminstone 328i i budgeten. Många som köper 320d bryr sig inte så mycket om extrautrustning. NordicX, Det beror väl på vad man värdesätter? F3x är ju betydligt körgladare än F1x. |
|
GlaciärSILVER? Silver? Nej! Ta en annan kulör med "lite färg i". Silver är det tråkigaste man kan välja, tilsammans med svart (Carbonsvart o Rubinsvart är undantagna, finns säkert andra läckra svarta kulörer "with a twist"). |
|
|
Dawwe håller INTE med dig ang färgen. Den är KLOCKREN! Tidlös och inte så "smutsgrann". Bilen tenderar att se "ny" ut länge. |
|
| Sorry Strömming... Silver is not my cup of tea...Ser lika tråkig ut som "alla andra" silver-varianter, men det är MIN åsikt det :) | |
| Tycker M-sport tillsammans med glaciärsilver är mycket snyggt. Panorama på GT:n är en fullträff, satsa på det när du ändå är igång. | |
|
Tack för all feedback! Håller med om att det blir en dyr 320 GT men 330 går inte att beställa ännu tyvärr. Har även en produktionsplats om jag är snabb. Lev innan jul. Barnet är planerat till början av jan. Vill ha bilen då. Mest bara HK ljudet som jag inte är säker på. Funderar på att hoppa det. Tänkte även låta BMW chippa den. Blir ju ingen sportbil för det men lite bättre iaf. :) Färgen känns helt rätt! |
|
|
Jag skulle nog också lagt till panorama när du ändå har sån hög nivå samt behåll HK. Antar att iso-fix är standard för det behövs sen med bilstolen till bebisen. /Anders |
|
| Mitt tips är som vanligt adaptiva strålkastare tillsammans med helljustassistent om det nu inte redan ingår i något paket. Tycker också du ska behålla HK. | |
|
Ser extremt utrustad ut. Känns som som att man klickat i allt på listan i praktiken. Inte mycket att säga om pengarna för allt finns, blir en skönt utrustad bil, minst sagt. Men för de pengarna finns det mycket olika bilar att välja på.. //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.