|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis blivit BMW-ägare. Hade bara kört med den ett par gånger, sedan dyker "Low Tire Pressure"-varningen upp. Efterföljande dag var däcket platt, och när jag tittade under bilen på däckets insida kunde man se att gummit hade lossnat från fälgen halvt om halvt. =( Märkligt kan tyckas, då jag innan köpet var inne på verkstaden och fick betyget "bra skick på däcken". Vad jag förstår är det tveksamt om detta däck går att laga, då det sitter RFT-däck på bilen. Så nu funderar jag på att köpa "vanliga" däck istället pga ökad komfort. Alla här verkar förespråka Michelin. Har för mig att det stod nånting i stil med Eagle 225/50-nånting på däcket (höger bak). Vilka däck skulle vara bra för min 525i Touring från -05? Jag bryr mig mest om tysthet, komfort och ekonomi. Priset har naturligtvis betydelse också! Är det bythjul.com som gäller? Och kan man sälja 3 begagnade RFT däck nånstans? | |
| Det beror mycket på hur slitna de andra är. Om de är bra så skulle nog jag personligen hellre köpa ett nytt Goodyear Eagle RFT nu (ca 1500:- hos bythjul) och sedan byta till IckeRft när det är dags för hela setet. | |
|
Om du ska byta alla är nog Michelin primacy 3 det rätta däcket för dej. Alternativt Conti premiumContact 5 . /Jonas |
|
| Måste man in och balansera bilen om man bara byter det trasiga däcket? | |
|
man balanserar hjulet, inte bilen. Bara det nya hjulet behöver balanseras. /Jonas |
|
|
Davvalito: Akta dig för dackonline.se! Idiot företag nr1, noll kundservice har dom också! |
|
|
Tja, jag har handlat tre gånger av däckonline.se och alla gångerna har det gått smidigt...har dock inte behövt reklamera något så hur kundtjänsten fungerar vid reklamation, kan jag inte uttala mig om. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har varit hos en däckverkstad som är ansluten till bythjul. Jag hade ingen lust att köpa ett helt set splitter nya sommardäck nu när vinterdäcken ändå ska på om en dryg månad. Tyvärr hade han inte ett fullt set med bra beg-däck hemma, men det fanns två st Primacy HP i gott skick. Så nu kör jag alltså mixat med RFT bak och Primacy fram tills han får in ett helt set (vilket är snart hoppas jag). Hoppas det är ok? |
|
|
En sak till, det däck som hade pajat: ett RFT i gott skick. Märke Goodyear Eagle nånting, 225/50R17. Det hade pajat inuti, med vajrar som stack fram på insidan. Mekanikern sa att han aldrig sett nåt liknande, att det var ett fabriksfel. Riktigt farligt enligt honom. Undrar om man kan kontakta Goodyear och få nån kompensation från dom? Vad tror ni? |
|
|
Har också handlat av däckonline, gick smidigt, men tills min far handlade där och skulle reklamera ett par däck som var felaktiga, då var det allt annat än smidigt! Vill bara höja ett varningens finger för däckonline, iaf när det gäller reklamationer! Tysk kundtjänst hjälper ju inte till direkt, med tanke på hur dom ser på konsumentens rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.