AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.317

Vibrationer bromsskiva skev igen

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Hej har en bmw 523 1997 blir inte klok har bytt det mesta o nu 3 gången bromsskiva vänster fram slår sig. Bytt inre styrled samt länkarm på den sidan bytte skivan nu för 2 veckor sen nu börjar det bli obalans o skak i ratten igen. Innan det bytte förra ägaren också skiva 2 gånger. Jag tycker bromsoket går som det ska vad fasen ä problemet bilen käkar bromsskivor

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Min gissning i fallande ordning där 1 och 2 kommer klart före övriga:

1. Något är glapp i framvagnen.

2. Bromsoket kärvar.

3. Du kör inte in skivorna på rätt sätt.

4. Du håller bromsen nere vid t ex trafikljus efter skivorna är varma = överförning av bromsklossens friktionsmaterial till bromsskivan.

5. Ev. för låg kvalitet på bromsskivorna, men detta är inte så troligt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Fast allt som var glappt på den sidan är ju bytt det ä det konstiga och första omgången bromsskivor var sportskivor brembo o andra var från mekonomen sedan nu bytte jag igen till biltema men kvalen på skivor tror jag inget på. Sedan bytte vi inre styrled samt länkarm på vänster fram o sen köpte ja då ny skiva o åkt nu 200 mil kanske o så börjar det igen.......

men jag ska testa o smörja upp oken igen kan ju vara det men ja tykte kolven gick lätt in när jag bytte skiva sist
Is
204
Isak5503
(M5 -00 Såld)
525 xd 2010
Ducati Monster S4R 07 (Mc)
120d -08 (Hustruns)
Ducati S2R 800 -07 (Hustruns Mc)
Det räcker inte att byta det som är glappt. Om du byter resten av armarna i hela framvagnen (dvs även höger) så kan jag nästan lova att det slutar vibrera, även med nuvarande skiva på.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.