|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 523 1997 blir inte klok har bytt det mesta o nu 3 gången bromsskiva vänster fram slår sig. Bytt inre styrled samt länkarm på den sidan bytte skivan nu för 2 veckor sen nu börjar det bli obalans o skak i ratten igen. Innan det bytte förra ägaren också skiva 2 gånger. Jag tycker bromsoket går som det ska vad fasen ä problemet bilen käkar bromsskivor | |
|
Min gissning i fallande ordning där 1 och 2 kommer klart före övriga: 1. Något är glapp i framvagnen. 2. Bromsoket kärvar. 3. Du kör inte in skivorna på rätt sätt. 4. Du håller bromsen nere vid t ex trafikljus efter skivorna är varma = överförning av bromsklossens friktionsmaterial till bromsskivan. 5. Ev. för låg kvalitet på bromsskivorna, men detta är inte så troligt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fast allt som var glappt på den sidan är ju bytt det ä det konstiga och första omgången bromsskivor var sportskivor brembo o andra var från mekonomen sedan nu bytte jag igen till biltema men kvalen på skivor tror jag inget på. Sedan bytte vi inre styrled samt länkarm på vänster fram o sen köpte ja då ny skiva o åkt nu 200 mil kanske o så börjar det igen....... men jag ska testa o smörja upp oken igen kan ju vara det men ja tykte kolven gick lätt in när jag bytte skiva sist |
|
|
Det räcker inte att byta det som är glappt. Om du byter resten av armarna i hela framvagnen (dvs även höger) så kan jag nästan lova att det slutar vibrera, även med nuvarande skiva på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.