AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.476

BMW M3 2009 från autobidmaster.com

Hitta en M3a från autobidmaster.com som i skrivande stund ligger väldigt lågt i pris, $13,600 USD. Nu vet jag inte vad den kommer sluta på eftersom det är 20h kvar ca. Om den hamnar under 20000$ säger vi, skulle det vara någon idé att importera den? Den har rullat strax över 11000 mil (svenska) och har några mindre repor. Vad skulle det kosta att få den hem till Sverige reggad och klar? Såg längre ner på sidan att det kostar $1,559 USD att få skeppad till Stockholm. Vad ligger dom på i Sverige? Närmare 300 000 kr? Den har tidigare sålts för $36,990, eller den låg ute för det iaf. Vad säger ni?

Länk: Länk

Utrusning: Länk
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Har själv hämtat min M3 från USA, det som tillkommer är:
På priset får du lägga på 37,5% för tull och moms. (Blir billigare om du tar den till Tyskland 31%, samt att frakten blir lägre, betalade ca 6000 kr för frakten).
Omprogramering av lyse + nav
Ljudmätning 2500:-
Regbesiktning 2000:-
Själv så åkte jag till USA och hämtade bilen fick en roadtrip på en vecka och lämnade bilen i hamnen på Baltimore. Kan rekomenderas!
Någon resa till USA hade jag inte tänkt mig alls. Men jag ska räkna på med med tullen och momsen. Så fall blir det till Stockholm eftersom jag inte har någon i Tyskland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.