AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.852

Bästa pris på original CSL fälgar?

Sida 1 av 2
Någon som vet vart man får tag på de billigast?

Någon som har någon bra kontakt?

Jag vet att jag kan köpa på BMW ÅF men jag betalar gärna inte mer än nödvändigt :)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Jag vill gärna ha kopior - till 123d. Tips om sajter?
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Kopior är rena skit.
Satsa på orginial och det kanske finns att hitta / importera från USA, italien och Tyskland...
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Har väldigt svårt att tro att alla CSL kopior är skit. T.ex Alufelgen, VMR, Forgedstar är alla skit?

Det som möjligtvis är skit är att vikten skiljer och lacken, annars håller de finfint!

Men tillbaka till frågan, någon som vet?
Jag kan kanske-kanske höra mig för. Vad är du villig att betala för nya original fälgar?
Dawwe: Schysst.

Så lite som möjligt ;)
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Jag var kanske lite för vass i tungan, men jag har bekanta som haft problem med kopior dvs. de blev skeva efter ett tag, lacken som lossnat och är inte lika välutförda dvs har sämre toleranser när det gäller rundhet, planhet vid bultcirkelyta på baksidan osv. Vissa har bytt till orginial eller välkänt märke som BBS och det gjorde en stor skillnad.

Det skiljer säkert mycket från olika leverantörer, men jag säger bara vad jag har hört och sett.

/Magnus
Släng upp vilka artikelnr det rör sig om.
36112282650
36112282999
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Vilket prisspann pratar vi om på originalfälgarna? Är det Breyton orginal?
Det är BBS som gör de. Ingen aning vad kostar i Svearike.
Har sett nya uppsättningar på ebay för 13-14.000:- nu när kursen är bra.
13-14" är som hittat ju, bara att slå till! Fälgarna ligger väl kring 6" styck i Sverige, med lite rabatt (15%) hamnar man på typ 5" styck. Inväntar svaret från "tysken", men jag kan redan nu säg att han kommer inte kunna klå 13-14" för 4 st, gissar på ett pris kring 4" styck, om han nu är villig att skicka så stora (ömtåliga) prylar...
Priset jag sa är tyska ebay annonser, hur tillförlitliga de nu är? Återkom gärna med besked när du vet, tack!
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Vikten på oem CSL fälgar är väl knappast imponerande, inga BBS hjul som tillverkas i deras Tyska fabrik är lätta. Sorry för offtopic ;)

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Denna sida i UK brukar ha bra priser på originalfälgar: Länk

Vad väger de? Runt 10-11 kg per styck?

Vad jag kommer ihåg så var fälgarna rätt lätta när jag hade två bakfälgar utan däck.

Well, hoppas på ett bra pris. På den sidan som länkades kostade de runt 19.000:-
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Har sett allt mellan 11-13,6kg för bakfälgarna.

Phoenix: Min "Autohaus" vill inte skicka fälgarna med hänvisning till om nån skadas så blir det struligt...MEN om du reggar dig på www.m5portal.com så har de ett samarbete med ett ANNAT Autohaus, de kan kanske tänka sig att skicka? För att komma åt det rabatterade priset måste man vara medlem på m5portal, man mejlar Autohaus i fråga (du får kontaktuppgifterna från admin) o frågar vad det skulle kosta. Tippar på att du får ungefär samma pris som jag ca 16" ex frakt...
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag har köpt två par uppsättningar OEM-hjul från tyska ebay, inga problem alls - bara jävligt bra priser!

Finns gott om CSL-fälgar till bra priser, exempel: Länk

Joxgbg: Håller med det där är ett kanonpris...Men den säljaren (precis som "mitt " AH) vill inte skicka fälgarna...Verkar som om de kör lev med bil o betalning på "plats". Dessutom är det en polsk säljare, men det har ingen betydelse då han verkar ha bra omdömen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.