|
|
|
|---|---|
|
Hallå bmw-ägare. Jag är i full färd med att köpa en komplett "sportfjädringssats" till min 325 e36 coupe, dvs. både dämpare och fjädrar. Den stora frågan är HUR mycket man ska sänka??? Jag är inte ute efter något tyskstuk, men vill ha bilen lite lägre fram än bak, dock fortfarande låg bak. Om ni har bilder på era sänkta e36or, bifoga GÄRNA dessa samt skriv hur mycket de är sänkta. Jag har svårt att hitta några bilder med denna info på google.... Man vill ju veta att man blir nöjd med bilen när man köper dyra nya grejor! Tack på förhand! /lev1n | |
|
Tycker att 60/40 är lämpligt. Om det är intressant kan jag nog skaka fram ett Bilstein B10 60/40 kitt till dig för vettiga pengar. Googla "Bilstein b10 e36" för exempelbilder. Mvh Stefan |
|
|
Hej Levin, Vad är din bil värd - och vad känner du att vill kosta på den? Hade jag varit du så hade jag ju köpt M-sport fjädrar fram och kört original bak. M-sport skall sänka med ca 15 mm enligt BMW själva. Fjädrar bara till fram sänker inte så mycket så du MÅSTE byta stötdämpare nämligen. Kostnad för mitt förslag, ca 500-1000 kr beroende på vad du köper för fjädrar. |
|
| Jag gjorde för övrigt just det på min 850i -91:a och blev väldigt nöjd med resultatet. | |
|
Stefan85 skicka gärna bilder och info om miltal/skick på dina bilstein-grejor till mig! kff_fanset@hotmail.com /lev1n |
|
|
Länk Då får du den om du vill. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.