|
|
|
|---|---|
| Köpte mig en 330d e92 cupé igår. Enligt bmws egna utrustningslista ska den ha farthållare med bromsfunktion. Men hittar ingen sensor i fronten och spaken har inte den knappen för det. Ska inte sensorn sitta i grillen eller strax nedanför? | |
|
Farthållare med bromsfunktion är tyvärr bara en vanlig farthållare med möjlighet att bromsa i nerförsbackar för att behålla farten, dvs inte en aktiv farthållare som håller avstånd till bilar framför. Så du har ingen sensor av den anledningen. Annars har du rätt, har man aktiv/adaptiv farthållare sitter sensorn ganska tydligt i fronten på bilen. |
|
|
Det är många som tror/hoppas att S544 är aktiv farthållare, men så är inte fallet. Tyvärr var det rätt få som valde aktiv farthållare till E9*. Mvh Stephan |
|
|
aj tusan. Dvs det den gör är att den ökar bränsleförbrukningen.. tack för svar |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Samt räddar körkortet. |
| Aktiv fartpilot med stop & go finns på en bil som AutoPower kommer att publicera som provkörningsreportage inom kort. Det är helt sjukt roligt - i köer så stannar bilen 9 meter innan framförvarande bil, och när den inser att det är för mkt plats så kör den fram några meter till. | |
| Ökar bränsleförbrukning vet jag inte - det är väl som att motorbromsa. Det gör då även min gamla bettan. | |
| Tycker om funktionen, kör man mkt och långt så"klarar" man sig bra på bara farthållarspaken. Ex E45 Trollhättan-Karlstad med div olika hastigheter, skolor, orter m.m. | |
| Sen är även broms funktionen så att tar du farthållar spaken och drar den mot dig när du har låst den på en hastighet så motorbromsar den i första läget, drar du den helt emot dig så kopplas bromsarna (bara bak?) in och bromsar bilen betydligt snabbare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.