|
|
|
|---|---|
|
Kära vänner, vi väntar smått - jag, min fru och Doktor Wilhelm, som vår metallicblåa E30 cab kallas. det är inte förrän i maj som detta sker - precis i tid till att bilen ska ställas på. men det gör också att jag kommer ha ett väldigt kort (ca 1 vecka) window of oppurtunity att åka runt och shoppa barnstol, barnvagn etc, som ska passa bilen. min fråga är om någon här har erfarenheter av hur e30 cab fungerar som barnbil? - har ni kört barnstol i framsäte eller baksäte? - håller bågen om bilen skulle slå runt (gud förbjude) - någon speciell barnstol som rekommenderas? - har ni haft några packningsproblem? finns det barnvagnar som passar bakluckans storlek? - hur sjukt soft är det att åka cab med spädbarn? måste ju vara det bästa de vet! eller? tack på förhand! Christian | |
| E30 har väl inte rundslagningsskydd väl? Eller? Jag är osäker... | |
|
Jag är inte helt säker på att så små brn gillar nercabbat lika mycket som du och jag - blåsigt, kallt och bullrigt.... Barnstol borde väl gå att klämma in någonstans - isofix-åbäken är ju inte aktuella. Men att få ner en vagn i skuffen - det får bli en liten vagn det och definitivt med hjulen av på vagnen tror jag. Då vi fick smått var det dax att komplettera med en touring och så har vi det nu med 4 i familjen - och på semester är även 3 touring i minsta laget för 4 pers inkl barnvagn - då heter räddningen takbox. Sen kan barn komma både före och efter planerad tid - vanligen efter om det är mammans första... Lycka till! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.