|
|
|
|---|---|
|
Hej. Fick med en aux kabel när jag bytte till mig den här bilen jag har och när jag skulle koppla in allt så får jag inte skiten och funka. Såg på youtube hur det var en kille som kopplade in en liknande kabel, och han kopplade in kabeln nere till höger på den första bilden (till vänster sitter kabeln för cd-växlaren antar jag att det är) så jag gjorde likadant men när jag ska välja AUX som han kunde välja till så får jag bara fram CD. Inge AUX alls. Testade och byta plats så jag tog bort för cd-växlaren men funkade ändå inte. Länk Så här ser min kabel ut som jag fick med Länk Sen såg jag även en tråd som killen innan hade gjort där han sålde just sånahär kablar, och då sa han att dom passar ifrån 02 och framåt. MEN att en polare till han körde med samma på en 98 eller vad det var för årsmodell. Så man tycker ju att det borde funka på min bil också, om dom inte ha bytt cdspelare mellan 99-01 eller att det satt en nyare i hans 98a. Någon som vet vad problemet kan vara, och isånnafall vad jag kan köpa istället för att få det och funka? eller nå tipps på vad jag ska testa göra. Det är en 01as 330ci jag har. Tack på förhand. MVH/Robin | |
| Du måste ha en radio med MODE-knapp. Har radion enbart CD-knappen är det inte möjligt att få AUX med en sådan kabel som du har. | |
|
jo jag har mode knapp, men när jag bläddrar på den så hittar den ändå inte aux. kan man kolla på något sätt så att just den där stereon klarar av aux? Eller vad är den andra ingången till för? MVH Robin |
|
| Hej, kolla mitt svar i tråden "aux till original stereon BMW e46-02" för att se vilken modell du har och om den har stöd eller inte samt en enkel lösning om du kan löda för att fixa en aux in om den inte har stöd för det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.