AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.904

Sänkte sej framtill X5 4.8

Bl
66
Blappe
X5 - 04
Köpte en BMW X5 med 4.8 liters motorn modell 2004 häromdagen. I går när jag svängde in på min garageplats i ca 20 km/h så hör jag ett "pang" och hela fronten börjar att sänka sej. Turligt nog hann jag parkera på min plats medans det pyste ut. Frågan är vad som hände och hur man åtgärdar problemet. Någon som vet?

/Blappe
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Kanske en luftbälg till luftfjädringen som small. Alternativt någon slang till densamma.
NeZaN
Sent svar då jag inte är en särskilt aktiv AP-medlem för tillfället, och du har till 99% säkerhet redan löst det, men jag svarar ändå för att det känns nödvändigt för min del :)

Jag hade samma fel på min 4.8is, och jag fick byta bägge benen i fram pga att mina bälgar sprängts. Min bil sänktes ner med fronten knappt en decimeter ner mot backen och gick knappt att köra.

BMW Segeltorp skulle ha 32 000:- för bytet.
Gick en annan väg och köpte benen från BMW Solna under BMW CS rabattvecka för 20% mindre än ursprungspriset och monterade dom på Mekonomen, inkl. fyrhjulsinställning och allt som behövdes därtill. Landade på knappa 17 000:-, detta med kvitto givetvis.

BMW kan det där med att ta pengar! :)

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
NeZaN
Det hela började ett par månader tidigare med att bilen ofta sänktes under längre stillestånd, och höjdes upp när jag deaktiverade larmet. Hade absolut ingen aning om att det var ett fel, tyckte det såg jäkligt coolt ut. Hade dock inte spelat någon roll eftersom jag hade åkt dit på bytet iaf.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.