|
|
|
|---|---|
|
Finns ingen kraft i min 540 -98... har kollat tändspolar och olika givare men ingen lycka | |
|
Hur har du "kollat" tändspolarna och givarna? Har du gjort felkodsavläsning? Många gånger när BMW-motorerna blir kraftlösa och går lite dåligt, brukar det vara en eller flera kamaxelgivare som är dåliga - brukar sätta felkod. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Min är också trött och det blev lite bättre när jag kollade tjuvluft. Mina givare är bytta. Det rycker också när den ä kall det känns lite som att bilen tänder dåligt alternativt får lite för mycket bensin. |
|
|
Felkodsavläsning? FAF |
|
| Inga felkoder och fueltrimvärden är bra. | |
|
har mätit alla tändspolar och även kamaxel givaren.. inga fel Måste man lämna den till bmw för felsökning? eller fixar dom Flesta verkstäder det. |
|
|
Jo, men HUR har du mätt spolarna och givarna? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En kompis som jobbar med att trimma motorer hade Papper på olika åm tal på tänddetaljerna.. Och dom stämmer enl papprena.. men vem vet Han tror att det kan vara en lambdasond |
|
|
Just tändspolar kan vara lurigt att mäta - då de falerar vid mycket högre spänning än vad en vanlig ohm-mätare mäter med. Svärmors Renault Megane med separata tändspolar fick haveri på en spole och jag mätte alla spolarna med multimeter (Fluke) och alla vvisade exakt samma värde. Spolen på fyrans cylinder var dock helt körd och efter byte gick bilen som den skulle igen. Lambdasonder är lätt att ohm-mäta å andra sidan... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svaren johan.. Köpte en tändspole och provade med men det var samma ändå. Kan man ha sådan otur att det kan vara fler spolar som är dåliga? Låter som att man får lämna in den ändå. Är det bara bmw som kan kolla med dator? Mvh fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.