|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Köpte en 530d 39 -01 som pendlar bil förra sommarn från tyskland, den har gått ojämt ibland på tomgång speciellt efter att man varit glad på gasen. men nu i sommar så har den börjat gå fruktansvärt ojämt när man kör på landsväg också. den går jämt och bra när man inte gasar så mycket, men det spelar ingen roll om motorn är varm eller kall, så fort man gasar lite mera så börjar hela bilen skaka. har prövat med injektor clen men ingen skillnad. inte heller lyser någon motor lampa. någon som har någon ide? tacksam för alla svar | |
| Har gjort det men det kom inte upp något förutom att den fick för mycke luft? | |
| Kolla alla vakuumslangar, insugsbälgar mm. allt ifrån luftfilterbehållaren till insuget efter sprickor/hål | |
|
har prövat att kolla nu men det är ju inte så jätte lätt att slippa å se på alla ställen.. insugsbälj? är det den som sitter under luftfiltret? är det någon som har några andra förslag vad felet kunde vara? när jag kör på lansdväg och tex gör en omkörning så börjar den "skaka" så fort jag släpper på pedalen, och så tar det ca 5cekunder så börjar den gå bra igen. |
|
|
Min gjorde så när det var för högt mottryck i avgassystemet. Hade helt igensatta kattar. Är 4st på dessa. Jag skar upp dom och rensade dom på innehåll. Fick en ny bil o 100hk till (kändes det som!) Micke |
|
|
okej. jag har nämligen hål på båda flexrörena på avloppet. vet ju inte om det har så stor skillnad för hålena e ca 1,5*6 cm.. är du hellt säker att det sitter 4 stycken? |
|
|
Japp, på min sitter det 2 förkattar direkt efter turbon och 2 huvudkattar efter flexrören. Dessa två är ihopbyggda med ljuddämpare. Jag vet inte ang besiktning om kattarna måste fungera på så gammla bilar, min är 99 och lastbilsreggad. Min har dock gått igenom efter bortoperationen. Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.